icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Orlen uruchamia efekt domina. Kolejne spółki mogą żądać pieniędzy od Litwy

Spółka kolejowa Latvijas Dzelzcels i Wolny Port Ryga mogą zwrócić się do Kolei Litewskich o rekompensatę za rozmontowanie odcinka kolejowego Możejki-Renge, co utrudniło im współpracę z Rafinerią Możejki pod kontrolą Orlen Lietuva. Polacy wygrali już spór przed Komisją Europejską ze stroną litewską.

Komisja Europejska nałożyła na Koleje Litewskie karę w wysokości 27,87 mln euro za naruszenie regulacji antymonopolowych poprzez nieuzasadniony demontaż odcinka kolejowego do Renge na Łotwie z rafinerii Możejki na Litwie. Podniosło to koszty dostaw produktów ropopochodnych wyprodukowanych przez Orlen Lietuvę, spółkę-córkę polskiego PKN Orlen.

Przedstawiciel Latvijas Dzelzcels Maris Ozols poinformował agencję LETA, że jego firma nadal ocenia sytuację i nie wyklucza roszczeń wobec Litwinów. Podobnie wypowiada się Liene Ozola z zarządu portu w Rydze. W sprawie demontażu torów do Renge zajęła stanowisko także Łotwa. W oficjalnej nocie dopominała się wytłumaczenia tego aktu od dyplomacji Litwy.

Zuber: Kara dla Kolei Litewskich nie pokrywa strat PKN Orlen

LETA/Wojciech Jakóbik

Spółka kolejowa Latvijas Dzelzcels i Wolny Port Ryga mogą zwrócić się do Kolei Litewskich o rekompensatę za rozmontowanie odcinka kolejowego Możejki-Renge, co utrudniło im współpracę z Rafinerią Możejki pod kontrolą Orlen Lietuva. Polacy wygrali już spór przed Komisją Europejską ze stroną litewską.

Komisja Europejska nałożyła na Koleje Litewskie karę w wysokości 27,87 mln euro za naruszenie regulacji antymonopolowych poprzez nieuzasadniony demontaż odcinka kolejowego do Renge na Łotwie z rafinerii Możejki na Litwie. Podniosło to koszty dostaw produktów ropopochodnych wyprodukowanych przez Orlen Lietuvę, spółkę-córkę polskiego PKN Orlen.

Przedstawiciel Latvijas Dzelzcels Maris Ozols poinformował agencję LETA, że jego firma nadal ocenia sytuację i nie wyklucza roszczeń wobec Litwinów. Podobnie wypowiada się Liene Ozola z zarządu portu w Rydze. W sprawie demontażu torów do Renge zajęła stanowisko także Łotwa. W oficjalnej nocie dopominała się wytłumaczenia tego aktu od dyplomacji Litwy.

Zuber: Kara dla Kolei Litewskich nie pokrywa strat PKN Orlen

LETA/Wojciech Jakóbik

Najnowsze artykuły