icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Orlen wybrał wykonawców stacji ładowania samochodów elektrycznych

Orlen wybrał wykonawców, którzy zainstalują na jego stacjach punkty ładowania samochodów elektrycznych i chce powalczyć o pozycje lidera na tym rynku – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

Jakiś czas temu Orlen poinformował, że w ramach programu budowy punktów ładowania samochodów elektrycznych wytypował 150 stacji paliw, na których ma powstać tego typu infrastruktura. Koncern zapowiadał też wówczas, że w etapie pilotażu, do końca 2019 r. zostanie uruchomionych ok. 50 szybkich punktów ładowania samochodów elektrycznych.

W styczniu Orlen ogłosił postępowanie zakupowe na ładowarki o mocy 50 i 100 kW, w którym oferty złożyło 12 podmiotów. Jak ustaliła „Rz”, koncern podpisał umowy z trzema wykonawcami. Jednocześnie według informacji dziennika na chwilę obecną Orlen ma 80 lokalizacji z gotowymi przyłączami do budowy stacji ładowania. Gazeta zwraca również uwagę, że działania PKN ogranicza dostępna na stacjach moc przyłączeniowa i efekcie w sieci Orlenu mogą przeważać ładowarki o mocy ok. 50 kW. Jak oceniają w „Rzeczpospolitej” eksperci, obecnie nie jest to problem, ale rosnące pojemności baterii samochodów elektrycznych mogą sprawić, że taka infrastruktura w przyszłości będzie mało przydatna.

„Rz” zwraca uwagę, że również drugi krajowy potentat paliwowy – Lotos zamierza rozwijać sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych. W ramach pilotażu ma powstać 12 takich stacji o mocy przynajmniej 50 kW.

Rzeczpospolita/CIRE.PL

Orlen wybrał wykonawców, którzy zainstalują na jego stacjach punkty ładowania samochodów elektrycznych i chce powalczyć o pozycje lidera na tym rynku – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

Jakiś czas temu Orlen poinformował, że w ramach programu budowy punktów ładowania samochodów elektrycznych wytypował 150 stacji paliw, na których ma powstać tego typu infrastruktura. Koncern zapowiadał też wówczas, że w etapie pilotażu, do końca 2019 r. zostanie uruchomionych ok. 50 szybkich punktów ładowania samochodów elektrycznych.

W styczniu Orlen ogłosił postępowanie zakupowe na ładowarki o mocy 50 i 100 kW, w którym oferty złożyło 12 podmiotów. Jak ustaliła „Rz”, koncern podpisał umowy z trzema wykonawcami. Jednocześnie według informacji dziennika na chwilę obecną Orlen ma 80 lokalizacji z gotowymi przyłączami do budowy stacji ładowania. Gazeta zwraca również uwagę, że działania PKN ogranicza dostępna na stacjach moc przyłączeniowa i efekcie w sieci Orlenu mogą przeważać ładowarki o mocy ok. 50 kW. Jak oceniają w „Rzeczpospolitej” eksperci, obecnie nie jest to problem, ale rosnące pojemności baterii samochodów elektrycznych mogą sprawić, że taka infrastruktura w przyszłości będzie mało przydatna.

„Rz” zwraca uwagę, że również drugi krajowy potentat paliwowy – Lotos zamierza rozwijać sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych. W ramach pilotażu ma powstać 12 takich stacji o mocy przynajmniej 50 kW.

Rzeczpospolita/CIRE.PL

Najnowsze artykuły