Niemal ośmiomilionowy wzrost liczby pasażerów Polregio

24 stycznia 2020, 09:45 Alert

Liczba pasażerów Polregio w 2019 roku osiągnęła poziom 88,9 mln. Oznacza to, że z usług przewoźnika skorzystało o 7,7mln pasażerów więcej, niż w 2018 roku. To efekt nie tylko lepszej oferty przewozowej zamawianej przez samorządy, ale także rozwoju oferty biletowej, ofert zintegrowanych z komunikacją miejską i połączeń turystycznych.

Najwyższy wzrost zainteresowania pociągami

2019 rok był rokiem kolejnego wzrostu liczby pasażerów Polregio. Przewoźnik zanotował blisko ośmiomilionowy wzrost w stosunku do 2018 roku, co dało wynik 88,9 mln pasażerów za 2019 r. Najwyższy wzrost zainteresowania pociągami największego przewoźnika w Polsce nastąpił w województwie dolnośląskim, pomorskim i wielkopolskim.

Zwiększenie liczby pasażerów o blisko 8 mln to między innymi efekt lepszej oferty przewozowej zamawianej i finansowanej przez samorządy poszczególnych województw oraz wciąż podnoszonej jakości świadczonych usług. Pasażerowie coraz chętniej decydują się na regularne korzystanie z Polregio w dojazdach do szkół, uczelni i pracy, także dzięki lepszemu dopasowaniu rozkładu jazdy do ich potrzeb oraz krótszym czasom przejazdów na wielu zmodernizowanych liniach kolejowych. Tylko z biletów okresowych skorzystało w 2019 roku o 4,98% więcej pasażerów niż w roku 2018.

Coraz większą popularnością cieszą się oferty zintegrowane z komunikacją miejską w miastach i aglomeracjach, połączenia pomiędzy Łodzią a Warszawą, czy oferty handlowe, jak np. „Połączenie w dobrej cenie” czy „Bilet Turystyczny”. Przewoźnik uruchamiał także połączenia sezonowe do wielu znanych i licznie odwiedzanych miejscowości turystycznych na wybrzeżu i w górach, np. do Świnoujścia, Kołobrzegu, Ustki, Darłowa, Helu, Sopotu, Krynicy-Zdroju, Zakopanego czy Buska-Zdroju. W 2019 roku do dyspozycji pasażerów oddano nowy internetowy system sprzedaży biletów oraz aplikację mobilną Polregio, a obsługę pociągów wyposażono w nowoczesne terminale do płatności kartą. Z możliwości zakupu biletów przez Internet skorzystało w 2019 roku blisko 10 % pasażerów Polregio.

– Liczba przewiezionych pasażerów w 2019 roku pokazała, że obraliśmy słuszny kierunek rozwoju w pierwszym roku po zakończonym sukcesem procesie restrukturyzacji, a także dobrą współpracę z władzami samorządowymi. Z żelazną konsekwencją zmieniamy się dla pasażerów, którzy doceniają nasz wysiłek i zmiany wprowadzane z myślą o nich. Mogę zapewnić, że także 2020 rok upłynie pod znakiem kolejnych udogodnień dla pasażerów – powiedziała Anna Lenarczyk, Członek Zarządu – Dyrektor Handlowy Polregio.

Bilety Polregio dostępne są w najszerszej wśród przewoźników siatce sprzedaży: system sprzedaży internetowej i aplikacja Polregio, kasy biletowe, biletomaty, obsługa pociągów, salony Kolporter, platformy internetowe i aplikacje mobilne partnerów.

Polregio

Jak często jeździmy koleją?