icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PERN chce zwiększyć możliwości załadunkowe cystern kolejowych

PERN planuje zwiększenie możliwości załadunkowych nalewni cystern kolejowych w bazie paliw w Dębogórzu (Pomorskie) przystosowanej do przyjmowania tankowców. Spółka w ogłoszonym przetargu poszukuje wykonawcy tej inwestycji. Oferty w postępowaniu można składać do 21 lutego.

Rozbudowa infrastruktury

W dokumentacji przetargowej PERN wyjaśnił, iż celem planowanego zadania jest m.in. rozbudowa infrastruktury technologicznej, torowej i towarzyszącej, obejmującej dwa nowe stanowiska nalewu dla cystern kolejowych w bazie paliw w Dębogórzu.

„Budowa infrastruktury pozwoli znacząco zwiększyć możliwości załadunkowe bazy paliw i prowadzić dystrybucję paliw w wolumenach zgodnych z aktualnym i przyszłym zapotrzebowaniem krajowego rynku paliw” – napisała spółka w ogłoszeniu.

PERN podał, że planowana inwestycja dotyczy m.in. rozbudowy bocznicy kolejowej, w tym budowy dwóch nowych torów o długości ok. 1 km każdy wraz z rozjazdami, oraz budowy dwóch stanowisk do załadunku cystern kolejowych z układem pomiarowym i pełną automatyką.

Baza paliw w Dębogórzu to jedyny taki obiekt PERN przystosowany do obsługi tankowców. Wcześniej spółka informowała, że miesięcznie baza przyjmuje kilka jednostek, a wyjeżdża stamtąd do dalszej dystrybucji ok. 240 tys. metrów sześc. paliw.

PERN jest strategicznym podmiotem dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, odpowiadającym za tłoczenie rurociągami ropy naftowej, w tym do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech oraz za magazynowanie zarówno surowca, jak i paliw płynnych.

Z końcem 2019 r. PERN zapowiedział, że w 2020 r. przeznaczy ponad 1 mld zł na inwestycje i remonty, a zaktualizowane plany nakładów inwestycyjnych w latach 2018-22, czyli w okresie obecnej strategii spółki, wyniosą tam łącznie ok. 3,1 mld zł. Wśród priorytetowych inwestycji, które realizuje spółka jest m.in. rozbudowa pojemności magazynowych ropy oraz paliw.

W listopadzie 2017 r. Rada Ministrów przyjęła dokument „Polityka Rządu RP dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym”, zgodnie z którym PERN ma wspierać dywersyfikację dostaw ropy do Polski, a także pełnić „wiodącą rolę” w składowaniu tego surowca oraz paliw, „zajmując się bilansowaniem całego systemu magazynowego”, w tym rozbudową pojemności magazynowych.

Polska Agencja Prasowa

Prezes PERN: W najbliższym roku spółka znacząco zwiększy bezpieczeństwo energetyczne Polski

PERN planuje zwiększenie możliwości załadunkowych nalewni cystern kolejowych w bazie paliw w Dębogórzu (Pomorskie) przystosowanej do przyjmowania tankowców. Spółka w ogłoszonym przetargu poszukuje wykonawcy tej inwestycji. Oferty w postępowaniu można składać do 21 lutego.

Rozbudowa infrastruktury

W dokumentacji przetargowej PERN wyjaśnił, iż celem planowanego zadania jest m.in. rozbudowa infrastruktury technologicznej, torowej i towarzyszącej, obejmującej dwa nowe stanowiska nalewu dla cystern kolejowych w bazie paliw w Dębogórzu.

„Budowa infrastruktury pozwoli znacząco zwiększyć możliwości załadunkowe bazy paliw i prowadzić dystrybucję paliw w wolumenach zgodnych z aktualnym i przyszłym zapotrzebowaniem krajowego rynku paliw” – napisała spółka w ogłoszeniu.

PERN podał, że planowana inwestycja dotyczy m.in. rozbudowy bocznicy kolejowej, w tym budowy dwóch nowych torów o długości ok. 1 km każdy wraz z rozjazdami, oraz budowy dwóch stanowisk do załadunku cystern kolejowych z układem pomiarowym i pełną automatyką.

Baza paliw w Dębogórzu to jedyny taki obiekt PERN przystosowany do obsługi tankowców. Wcześniej spółka informowała, że miesięcznie baza przyjmuje kilka jednostek, a wyjeżdża stamtąd do dalszej dystrybucji ok. 240 tys. metrów sześc. paliw.

PERN jest strategicznym podmiotem dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, odpowiadającym za tłoczenie rurociągami ropy naftowej, w tym do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech oraz za magazynowanie zarówno surowca, jak i paliw płynnych.

Z końcem 2019 r. PERN zapowiedział, że w 2020 r. przeznaczy ponad 1 mld zł na inwestycje i remonty, a zaktualizowane plany nakładów inwestycyjnych w latach 2018-22, czyli w okresie obecnej strategii spółki, wyniosą tam łącznie ok. 3,1 mld zł. Wśród priorytetowych inwestycji, które realizuje spółka jest m.in. rozbudowa pojemności magazynowych ropy oraz paliw.

W listopadzie 2017 r. Rada Ministrów przyjęła dokument „Polityka Rządu RP dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym”, zgodnie z którym PERN ma wspierać dywersyfikację dostaw ropy do Polski, a także pełnić „wiodącą rolę” w składowaniu tego surowca oraz paliw, „zajmując się bilansowaniem całego systemu magazynowego”, w tym rozbudową pojemności magazynowych.

Polska Agencja Prasowa

Prezes PERN: W najbliższym roku spółka znacząco zwiększy bezpieczeństwo energetyczne Polski

Najnowsze artykuły