Najważniejsze informacje dla biznesu

PESA Bydgoszcz zacieśnia współpracę z Kolejami Ukraińskimi

Prezes Ukrzaliznycia Wojciech Balczun podpisał memorandum o współpracy z Siemenem oraz PESA Bydgoszcz, o czym informuje biuro prasowe ukraińskich kolei.

Ceremonia podpisania odbyła się w Berlinie podczas międzynarodowej wystawy kolejowej InnoTrans 2016. Memorandum podpisane z niemieckim koncernem Siemens powinno stać się podstawą do dalszej współpracy, zwłaszcza w kontekście podpisania umów na modernizację taboru i dostaw odpowiedniego osprzętowania dla niego, urządzeń oraz systemu dla infrastruktury kolejowej, a także realizowanie wspólnych przedsięwzięć. Porozumienie zostało osiągnięte w lipcu podczas spotkania przedstawicieli spółek.

Spółka PESA Bydgoszcz, z którą Ukrzaliznycia również podpisały memorandum o współpracy, jest największym producentem taboru kolejowego w Polsce. Jako potencjalne kierunki rozwoju współpracy określono produkcję oraz modernizację taboru, w tym lokomotyw spalinowych, elektrycznych oraz wagonów pasażerskich. Obecnie ukraińskie koleje eksploatują 11 autobusów szynowych oraz dwa dwuwagonowe spalinowe zespoły trakcyjne. Jak poinformował na swoim profilu na Facebooku Wojciech Balczun, również przedstawiciele Krjukowskiej Fabryki Wagonów złożyli propozycję dotyczącą modernizacji taboru Ukrzaliznycia.

Przypomnijmy, że 11 lipca Ukraina podpisała memorandum o współpracy z kanadyjskim producentem lokomotyw Bombardier. – Umowa z Bombardier ma dla nas charakter strategiczny. Ukrzaliznycia wymaga radykalnej modernizacji, a Bombardier to spółka, która jest gotowa zaoferować swoją technologię oraz uruchomić produkcję na Ukrainie – mówił wówczas ukraiński minister infrastruktury Władimir Omeljan dodając, że Ukrzaliznycia powinna opracować pięcioletni plan modernizacji swoje taboru.

Zn.ua/Piotr Stępiński

Prezes Ukrzaliznycia Wojciech Balczun podpisał memorandum o współpracy z Siemenem oraz PESA Bydgoszcz, o czym informuje biuro prasowe ukraińskich kolei.

Ceremonia podpisania odbyła się w Berlinie podczas międzynarodowej wystawy kolejowej InnoTrans 2016. Memorandum podpisane z niemieckim koncernem Siemens powinno stać się podstawą do dalszej współpracy, zwłaszcza w kontekście podpisania umów na modernizację taboru i dostaw odpowiedniego osprzętowania dla niego, urządzeń oraz systemu dla infrastruktury kolejowej, a także realizowanie wspólnych przedsięwzięć. Porozumienie zostało osiągnięte w lipcu podczas spotkania przedstawicieli spółek.

Spółka PESA Bydgoszcz, z którą Ukrzaliznycia również podpisały memorandum o współpracy, jest największym producentem taboru kolejowego w Polsce. Jako potencjalne kierunki rozwoju współpracy określono produkcję oraz modernizację taboru, w tym lokomotyw spalinowych, elektrycznych oraz wagonów pasażerskich. Obecnie ukraińskie koleje eksploatują 11 autobusów szynowych oraz dwa dwuwagonowe spalinowe zespoły trakcyjne. Jak poinformował na swoim profilu na Facebooku Wojciech Balczun, również przedstawiciele Krjukowskiej Fabryki Wagonów złożyli propozycję dotyczącą modernizacji taboru Ukrzaliznycia.

Przypomnijmy, że 11 lipca Ukraina podpisała memorandum o współpracy z kanadyjskim producentem lokomotyw Bombardier. – Umowa z Bombardier ma dla nas charakter strategiczny. Ukrzaliznycia wymaga radykalnej modernizacji, a Bombardier to spółka, która jest gotowa zaoferować swoją technologię oraz uruchomić produkcję na Ukrainie – mówił wówczas ukraiński minister infrastruktury Władimir Omeljan dodając, że Ukrzaliznycia powinna opracować pięcioletni plan modernizacji swoje taboru.

Zn.ua/Piotr Stępiński

Najnowsze artykuły