Najważniejsze informacje dla biznesu

PGE otrzymała kredyt na modernizację układów zasilania kolei

Polska Grupa Energetyczna i Europejski Bank Inwestycyjny podpisały umowę kredytową o wartości miliarda złotych, z której środki zostaną przeznaczone na modernizację układów zasilania sieci kolejowej w Polsce. Projekt zrealizuje PGE Energetyka Kolejowa.

PGE pozyskała finansowanie w formie kredytu udzielonego przez EBI na inwestycje realizowane w ramach programu modernizacji układów zasilania („MUZa”). Zakończenie zadań inwestycyjnych objętych umową kredytową jest planowane do końca 2028 roku.

Program „MUZa”, realizowany przez PGE Energetyka Kolejowa, obejmuje budowę i modernizację łącznie ponad 260 podstacji trakcyjnych oraz kabin sekcyjnych. W założeniu, te inwestycje mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego, przepustowość linii kolejowych, prędkość pociągów, a także skrócić czas przejazdów.

PGE podaje, że środki przyznane przez EBI pozwolą sfinansować budowę 43 nowych podstacji trakcyjnych oraz kabin sekcyjnych i modernizację 24 kolejnych podstacji trakcyjnych, a także budowę linii elektroenergetycznych WN/SN i infrastruktury towarzyszącej. W perspektywie 2028 roku, spółka przeznaczy na ten cel łącznie dwa miliardy złotych.

Polska Grupa Energetyczna / Jędrzej Stachura

Spółka CPK ogłosiła przetarg na budowę tunelu kolei dużych prędkości w Łodzi

Polska Grupa Energetyczna i Europejski Bank Inwestycyjny podpisały umowę kredytową o wartości miliarda złotych, z której środki zostaną przeznaczone na modernizację układów zasilania sieci kolejowej w Polsce. Projekt zrealizuje PGE Energetyka Kolejowa.

PGE pozyskała finansowanie w formie kredytu udzielonego przez EBI na inwestycje realizowane w ramach programu modernizacji układów zasilania („MUZa”). Zakończenie zadań inwestycyjnych objętych umową kredytową jest planowane do końca 2028 roku.

Program „MUZa”, realizowany przez PGE Energetyka Kolejowa, obejmuje budowę i modernizację łącznie ponad 260 podstacji trakcyjnych oraz kabin sekcyjnych. W założeniu, te inwestycje mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego, przepustowość linii kolejowych, prędkość pociągów, a także skrócić czas przejazdów.

PGE podaje, że środki przyznane przez EBI pozwolą sfinansować budowę 43 nowych podstacji trakcyjnych oraz kabin sekcyjnych i modernizację 24 kolejnych podstacji trakcyjnych, a także budowę linii elektroenergetycznych WN/SN i infrastruktury towarzyszącej. W perspektywie 2028 roku, spółka przeznaczy na ten cel łącznie dwa miliardy złotych.

Polska Grupa Energetyczna / Jędrzej Stachura

Spółka CPK ogłosiła przetarg na budowę tunelu kolei dużych prędkości w Łodzi

Najnowsze artykuły