PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty

20 marca 2020, 17:30 Alert
Logo PGE BiznesAlertpl
Logo PGE. Fot. BiznesAlertpl

PGE Obrót poinformował o licznych sygnałach od klientów, którzy otrzymali podejrzane wiadomości SMS. Spółka ostrzega, że nadawca wiadomości, wykorzystując trudną sytuację związaną z zagrożeniem koronawirusem, podszywa się pod PGE Polską Grupę Energetyczną.

Ostrzeżenie przed oszustami

PGE alarmuje, że nadawca fałszywych wiadomości wysyła informacje o planowanym wyłączeniu energii elektrycznej w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami.

W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej.

PGE Obrót prosi o zachowanie czujności w trakcie logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE. Szczególnie zwraca uwagę, żeby zawsze upewnić się, czy strona logowania jest właściwa, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku
w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml.

Spółka wyjaśnia, że logowanie powinno odbywać się zawsze za pośrednictwem serwisu internetowego PGE Obrót https://ebok.gkpge.pl poprzez opcję „Zaloguj” w module „Logowanie” lub za pomocą aplikacji mobilnej mBOK PGE. Jednocześnie PGE Obrót przypomina, że logowanie do platformy odbywa się poprzez podanie adresu mailowego oraz indywidualnego hasła. Spółka instruuje, aby zalogowaniu sprawdzić zakładkę „Finanse” celem potwierdzenia prawdziwości wszystkich faktur oraz danych, a przed dokonaniem płatności zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie.

Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. PGE Obrót zwraca się do wszystkich klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. W przypadku otrzymania SMS-a z informacją o planowanym wyłączeniu energii elektrycznej, należy zignorować taką wiadomość i nie otwierać żadnych linków znajdujących się w wiadomościach.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości PGE Obrót zachęca do kontaktu z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.

CIRE.PL/Polska Grupa Energetyczna

Tauron ostrzega: Oszuści wykorzystują koronawirusa do kradzieży