PGE ostrzega przed fałszywi SMS-ami wzywającymi do zapłaty

30 sierpnia 2019, 11:00 Alert

Według Polskiej Grupy Energetycznej nadawca fałszywych wiadomości, w których informuje o rzekomych należnościach oraz wskazującymi link do strony, na której można dokonać wpłaty, to podszywanie się pod spółkę.

fot.. PGE

– Prosimy o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia Państwa rodzinom i znajomym. Prosimy o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie strony podanej w wiadomości. Jej otwarcie może skutkować zainstalowaniem złośliwego oprogramowania na urządzeniu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222 – poinformowała spółka w komunikacie.

Poniżej treść fałszywego SMS-a:

Nadawca: PGE

Treść: Saldo Twojej ostatniej faktury za energie wynosi -2.3= PLN. Ureguluj naleznosc do 27.08.19, aby uniknac naliczenia odsetek. https=//secure-pge.eu/payu

Jak zaznacza PGE działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. – PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku, w ramach TOE, włącza się ogólnopolską kampanię informacyjną „Sprawdź kto sprzedaje Ci energię”, mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu na rynku – czytamy w komunikacie.

Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.

PGE Obrót