(PKP Cargo)
W połowie ubiegłego tygodnia PKP CARGO rozpoczęło realizację przewozów 15 nowych pojazdów szynowych Flirt 3 z fabryki Stadlera w Siedlcach na Węgry. Największy polski operator kolejowy samodzielnie dostarczy je do granicy słowacko-węgierskiej. Stamtąd pojazdy przejmie przewoźnik węgierski.
– Cieszę się ze współpracy z firmą Stadler. Jako czołowy europejski operator PKP CARGO dysponuje dużym know-how i bogatym doświadczeniem w przewozach taboru kolejowego. Posiadamy uprawnienia do samodzielnego prowadzenia pociągów w ośmiu państwach UE. Dzięki temu możemy oferować klientom kompleksową obsługę zarówno w kraju, jak i za granicą – mówi Grzegorz Fingas, Członek Zarządu PKP CARGO ds. Handlowych.
Elektryczne zespoły trakcyjne z siedleckiej fabryki Stadlera trafią do Kolei Węgierskich (MAV).
Do przewozu Flirtów PKP CARGO wykorzystuje lokomotywy elektryczne serii ET22 i EU07 oraz wielosystemowe Siemensy EU45 (E189). Lokomotywa wielosystemowa jest przystosowana do przejazdu pod różnymi systemami zasilania bez konieczności zatrzymywania pociągu. Pozwala to na płynną obsługę połączeń transgranicznych w krajach, gdzie występują odmienne rodzaje napięć na sieci kolejowej.
PKP CARGO ma bogate doświadczenie w realizacji międzynarodowych przewozów taboru kolejowego. Największy polski operator towarowy odpowiadał m.in. za sprowadzenie do Polski wszystkich składów Pendolino dla PKP InterCity. Realizował również przewozy taboru kolejowego na obszarze kilku krajów Unii Europejskiej.
PKP CARGO jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z blisko 56-procentowym udziałem w rynku w ujęciu pracy przewozowej, i jednocześnie drugim w Unii Europejskiej. Oprócz przewozów towarów koleją, Grupa PKP CARGO jest również spedytorem oraz operatorem terminali i bocznic. Zajmuje się też naprawą i utrzymaniem taboru kolejowego.