icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP Energetyka chce współpracować przy przewozie towarów bez śladu węglowego

21 kwietnia, w trakcie pierwszego dnia Szczytu Klimatycznego TOGETAIR, w przeddzień Światowego Dnia Ziemi, CTL Logistics oraz PKP Energetyka podpisały listy intencyjne, dzięki którym przewoźnik dołącza do programu Zielona Kolei. Celem współpracy jest przejście CTL Logistics na energię z OZE, która będzie wykorzystywana zarówno do zasilania pociągów jak i infrastruktury przewoźnika.

Ekologia i przyszłość kolei

Zielona Kolej to program stworzony przez branżową inicjatywę Centrum Efektywności Energetycznej Kolei (CEEK), w którym działają obie Spółki. Jego ambicją jest przejście sektora kolejowego na zasilanie z OZE w 85 procentach do 2030 roku i stu procentach docelowo. W tym roku program wszedł w fazę realizacji – obejmując sukcesywnie firmy kolejowe, które aktywnie dołączają do wyzwania transformacji kolei na pierwszy środek transportu niemal w pełni zasilany energią ze słońca i wiatru.

– Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że Centrum Efektywności Energetycznej Kolei to projekt, który szybko przyniesie realne rozwiązania dla ekologii i tym samym przyszłości kolei. Tym rozwiązaniem jest program Zielona Kolej. Czynny udział w tym programie jest obowiązkiem każdego, aktywnego uczestnika rynku przewozowego. Kolej ma przed sobą wiele wyzwań, chociażby modernizację infrastruktury czy podniesienie przepustowość terminali. Nie na wszystkie z nich my, jako przewoźnicy, mamy wpływ. Na szczęście, dzięki Zielonej Kolei, możemy zdecydować o rodzaju energii, która zasila nasze pociągi. Zaangażowanie w eko-kolej to nasz wkład w realizację polityki klimatyczno-energetycznej kraju i w zwiększenie konkurencyjności kolei jako środka transportu – powiedział prezes CTL Logistics Grzegorz Bogacki.

Przewoźnik materializuje już eko-strategię w swojej spółce CTL Logistics GmbH. Zagraniczny oddział CTL realizuje przewozy korzystając głównie z lokomotyw elektrycznych, a także oferuje swoje usługi przy wykorzystaniu zielonej energii. Dzięki temu rośnie zaufanie Klientów i ich lojalność w stosunku do eko-partnerów biznesowych. – Teraz przyszedł czas na zdecydowane działania w zakresie redukcji emisji CO2 na rynku polskim. Stawiamy na zwiększenie udziału energii z OZE poprzez produkcję energii zielonej przez nasze Spółki z Grupy jak również sukcesywne zwiększanie jej udziału w strukturze dostaw energii dla CTL Logistics. Naszym celem jest osiągniecie min. 30 procent energii zielonej w strukturze dostaw do 2022 roku, a w kolejnych latach jej przyrostu na poziomie ok. 20–30 procent rocznie, co gwarantuje min. 80 procent zielonej energii do 2025 roku. Program Zielona Kolej idealnie wpisuje się w trendy rynkowe i cieszymy się, że również w Polsce będziemy mogli być eco-friendly – zapewnia Grzegorz Bogacki.

Na mocy podpisanych porozumień CTL Logistics i PKP Energetyka będą współpracowały w formule umowy wieloletniej, która pozwoli na wygenerowanie odpowiedniej ilości energii OZE z wykorzystaniem innowacyjnych technologicznie rozwiązań, do zasilenia pociągów z logo CTL Logistics. Dodatkowo firmy będą współdziałały w celu zainstalowania na terenach i budynkach należących do przewoźnika instalacji fotowoltaicznych, które zasilą budynki, bocznice i pozostałą infrastrukturę, co przyczyni się do realizacji celu: neutralnej emisyjnie firmy kolejowej.

PKP Energetyka

Polskie OZE napędzą zieloną kolej (WIDEO)

21 kwietnia, w trakcie pierwszego dnia Szczytu Klimatycznego TOGETAIR, w przeddzień Światowego Dnia Ziemi, CTL Logistics oraz PKP Energetyka podpisały listy intencyjne, dzięki którym przewoźnik dołącza do programu Zielona Kolei. Celem współpracy jest przejście CTL Logistics na energię z OZE, która będzie wykorzystywana zarówno do zasilania pociągów jak i infrastruktury przewoźnika.

Ekologia i przyszłość kolei

Zielona Kolej to program stworzony przez branżową inicjatywę Centrum Efektywności Energetycznej Kolei (CEEK), w którym działają obie Spółki. Jego ambicją jest przejście sektora kolejowego na zasilanie z OZE w 85 procentach do 2030 roku i stu procentach docelowo. W tym roku program wszedł w fazę realizacji – obejmując sukcesywnie firmy kolejowe, które aktywnie dołączają do wyzwania transformacji kolei na pierwszy środek transportu niemal w pełni zasilany energią ze słońca i wiatru.

– Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że Centrum Efektywności Energetycznej Kolei to projekt, który szybko przyniesie realne rozwiązania dla ekologii i tym samym przyszłości kolei. Tym rozwiązaniem jest program Zielona Kolej. Czynny udział w tym programie jest obowiązkiem każdego, aktywnego uczestnika rynku przewozowego. Kolej ma przed sobą wiele wyzwań, chociażby modernizację infrastruktury czy podniesienie przepustowość terminali. Nie na wszystkie z nich my, jako przewoźnicy, mamy wpływ. Na szczęście, dzięki Zielonej Kolei, możemy zdecydować o rodzaju energii, która zasila nasze pociągi. Zaangażowanie w eko-kolej to nasz wkład w realizację polityki klimatyczno-energetycznej kraju i w zwiększenie konkurencyjności kolei jako środka transportu – powiedział prezes CTL Logistics Grzegorz Bogacki.

Przewoźnik materializuje już eko-strategię w swojej spółce CTL Logistics GmbH. Zagraniczny oddział CTL realizuje przewozy korzystając głównie z lokomotyw elektrycznych, a także oferuje swoje usługi przy wykorzystaniu zielonej energii. Dzięki temu rośnie zaufanie Klientów i ich lojalność w stosunku do eko-partnerów biznesowych. – Teraz przyszedł czas na zdecydowane działania w zakresie redukcji emisji CO2 na rynku polskim. Stawiamy na zwiększenie udziału energii z OZE poprzez produkcję energii zielonej przez nasze Spółki z Grupy jak również sukcesywne zwiększanie jej udziału w strukturze dostaw energii dla CTL Logistics. Naszym celem jest osiągniecie min. 30 procent energii zielonej w strukturze dostaw do 2022 roku, a w kolejnych latach jej przyrostu na poziomie ok. 20–30 procent rocznie, co gwarantuje min. 80 procent zielonej energii do 2025 roku. Program Zielona Kolej idealnie wpisuje się w trendy rynkowe i cieszymy się, że również w Polsce będziemy mogli być eco-friendly – zapewnia Grzegorz Bogacki.

Na mocy podpisanych porozumień CTL Logistics i PKP Energetyka będą współpracowały w formule umowy wieloletniej, która pozwoli na wygenerowanie odpowiedniej ilości energii OZE z wykorzystaniem innowacyjnych technologicznie rozwiązań, do zasilenia pociągów z logo CTL Logistics. Dodatkowo firmy będą współdziałały w celu zainstalowania na terenach i budynkach należących do przewoźnika instalacji fotowoltaicznych, które zasilą budynki, bocznice i pozostałą infrastrukturę, co przyczyni się do realizacji celu: neutralnej emisyjnie firmy kolejowej.

PKP Energetyka

Polskie OZE napędzą zieloną kolej (WIDEO)

Najnowsze artykuły