(PKP Intercity)
Ponad 1000 zrealizowanych kursów, około 600 tys. przejechanych kilometrów i ponad 217 tys. pasażerów na pokładach – to rezultat, jaki zanotowały pociągi FLIRT3, należące do PKP Intercity, tylko po miesiącu intensywnych jazd.
13 grudnia 2015 roku, wraz z nowym rozkładem jazdy, na tory wyjechały nowoczesne składy FLIRT3 wyprodukowane przez konsorcjum Stadler Polska – NEWAG SA. Każdego dnia 16 składów obsługuje 32 połączenia kategorii InterCity (IC), a 4 pojazdy zasilają rezerwę przewoźnika. Od początku kursowania pojazdy FLIRT3 przejechały około 600 tys. kilometrów
i przewiozły ponad 217 tys. pasażerów. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Warszawą i Bydgoszczą, Krakowem i Szczecinem czy Krakowem i Bydgoszczą.
Na pokładach pociągów podróżowało blisko 1700 dzieci, przewieziono 88 rowerów i 758 zwierząt. 60% pasażerów, którzy kupowali bilet na połączenie obsługiwane pociągami FLIRT3 zdecydowała się na jego zakup w tradycyjnej kasie, a 33% transakcji dokonało przez Internet.
Nowoczesne pociągi FLIRT3 w barwach PKP Intercity cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony naszych pasażerów. Dzięki składom FLIRT3 możemy zaoferować komfort podróży na liniach dotychczas obsługiwanych wysłużonym taborem. Nasze dobre wyniki za ostatni rok – wzrosty na poziomie kilkudziesięciu procent – pokazują, że połączenie atrakcyjnej oferty z konkurencyjnymi czasami przejazdu i komfortowymi pociągami to jest to, czego oczekują nasi klienci – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.
Podczas pierwszego miesiąca serwisowania składów, firma Stadler Polska – producent pojazdów, wsypała do piasecznic 12 ton piasku, wlała 500 litrów płynu do spryskiwaczy oraz użyła 100 litrów płynu do czyszczenia technicznego.