AlertWszystko

PLK: Ćwierć miliarda złotych na trasę Rzeszów – Przemyśl

(PKP PLK)

Ponad ćwierć miliarda złotych przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ostatnich czterech latach na przebudowę linii z Rzeszowa do Przemyśla. Poprawia się komfort obsługi podróżnych na stacjach. Sprawne prowadzenie ruchu pociągów zapewniła modernizacja prawie 140 km torów oraz mostów i przejazdów kolejowo-drogowych.

W tym roku za ponad 25 mln zł zarządca infrastruktury zmienia stacje Jarosław i Przemyśl oraz szlaki Żurawica – Przemyśl i Przemyśl – Hurko. Na stacji Jarosław dla podróżnych powstaje dłuższy 400 m peron. Wyposażony będzie w nowe wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Dodatkowo remont wiaduktu i przejścia podziemnego zapewni bezpieczne przejście.

Dla potrzeb osób o ograniczonej mobilności zamontowane będą platformy przyporęczowe.

W Przemyślu remont przejścia poprawi komunikację między peronami, natomiast montaż platform przyporęczowych umożliwi lepszy dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Dzięki wymianie szyn na stacji będzie też sprawniejsza obsługa ruchu kolejowego.

Efektem prac na torach, na odcinkach Żurawica – Przemyśl i Przemyśl – Hurko, będzie zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pociągów i skrócenie czasu przejazdu dzięki podniesieniu prędkości – miejscami z 60 km/h do 120 km/h. Zapewni to wymiana szyn (na szlaku Przemyśl – Hurko) oraz remont 5 wiaduktów i 1 mostu, a także wymiana szyn w obu torach (na szlaku Żurawica – Przemyśl).

Polskie Linie Kolejowe w latach 2010-14 na poprawę linii Rzeszów – Przemyśl – Medyka przeznaczyły prawie ćwierć miliarda zł (netto). Na trasie wymieniono na nowe 139 km torów i kilkanaście rozjazdów, 65 km sieci trakcyjnej. Przebudowano 47 mostów, wiaduktów i przepustów. Przebudowa 50 przejazdów kolejowo drogowych m.in. w miejscowości Krzemienica, Grzęska, Kosina podniosła poziom bezpieczeństwa. Pasażerowie korzystają z lepszej obsługi na stacjach Strażów, Łańcut, Rogóżno oraz przystankach Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska, Pełkinie.

W latach 2016-18 planowane są kolejne prace na trasie Rzeszów – Przemyśl – granica państwa. Przywrócą one prędkość pociągów do 120 km/h i umożliwią skrócenie czasu przejazdu.

Dzięki modernizacji linii Kraków – Rzeszów i Rzeszów – Przemyśl podróż z Krakowa do Przemyśla nie przekroczy 3 godzin.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

Hejt wymierzony w Najprzedszkole

We Wrocławiu matka czteroletniego chłopca, zorganizowała internetową nagonkę na prywatne przedszkole. Gdy dyrekcja rozwiązała z nią umowę, media rozpisały się...
TOP Tygodnia. Grafika: Freepik/BiznesAlert.pl

TOP Tygodnia BiznesAlert.pl. Zobacz najpopularniejsze teksty mijającego tygodnia

Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych komentarzy i opinii mijającego tygodnia (1.03-07.03.2025 roku).

Udostępnij:

Facebook X X X