PLK: Nowy peron na stacji w Radomiu gotowy

10 września 2015, 16:45 Infrastruktura

Od września na stacji w Radomiu pasażerowie korzystają już z nowego peronu. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Włączono nowe urządzenia sterowania ruchem i dyżurni obsługują pociągi z nowego lokalnego centrum sterowania (LCS). Prace kontynuowane są na pozostałych peronach i torach. Przebudowa stacji zakończy się jeszcze w tym roku. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na ten projekt 100 mln zł.

Udostępniony w Radomiu peron został wyposażony w wiatę, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie. Dla bezpiecznej i wygodnej obsługi powstał również dodatkowy, tymczasowy peron. Trwają prace w przejściu podziemnym. Wykonywane będą m.in. szyby do wind na perony.

csm_20150910_084125_ff9de92e38

Zmodernizowano już pierwszą część torów w obrębie stacji. Zmiana wymagała bezpiecznego przełączenia urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Teraz prace skupiają się na modernizacji dwóch pozostałych peronów oraz torów. Wykonawca pracuje przez całą dobę i angażuje ponad sto osób oraz kilkadziesiąt maszyn budowlanych.

csm_20150910_092106_ed28707d3f

Działa już nowy budynek i część urządzeń LCS – lokalnego centrum sterowania. Umożliwiają one dyżurnym sprawne prowadzenie ruchu pociągów – docelowo na odcinku kilkudziesięciu kilometrów między Czachówkiem a Radomiem.

csm_20150910_092338_f4d444c833

Radomska stacja będzie w pełni dostępna dla pasażerów o ograniczonej mobilności, którzy skorzystają z nowych wind i odnowionego przejścia podziemnego. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty i ławki, tak jak na peronie nr 3. Na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjna oraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.

csm_20150910_093846_015de16955

Dzięki porozumieniu zawartemu między PLK, wykonawcą a władzami Radomia, zostało uruchomione tymczasowe przejście przez stację. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu, mieszkańcy mogą bezpiecznie przechodzić z dworca do ulicy Domagalskiego po drugiej stronie stacji. Bezpieczeństwo zapewniają funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei oraz Straży Miejskiej.

Na trasie Warszawa Radom na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek zgodnie z podpisaną umowa rozpoczęła się już rozbiórka starych i przygotowania pod budowę nowych torów na wysokości przystanku Warszawa Okęcie. W tym roku ogłoszone zostaną kolejne przetargi na modernizację odcinków Czachówek – Warka i Warka – Radom. Koszt przebudowy całej linii pomiędzy Warszawą a Radomiem wynosi 2,1 miliarda złotych.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.