icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Oficjalnie dwóch wspaniałych pozostaje w grze o pływający gazoport w Polsce

Gaz-System podaje, że w pierwszej części przetargu na dostawców jednostki do magazynowania i regazyfikacji FSRU do pływającego gazoportu w Zatoce Gdańskiej wyłonił dwóch oferentów, którzy staną do dalszej gry.

– Spółka Gaz-System zawarła porozumienie tzw. Term Sheet z dwoma armatorami, określające ramowe warunki dostarczenia i użytkowania pierwszej jednostki FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit), która ma pełnić funkcję terminalu regazyfikacyjnego w Zatoce Gdańskiej – czytamy w komunikacie. – Nadal trwa postępowanie przetargowe, które w drugim etapie ma wyłonić jednego dostawcę spośród dwóch wstępnie wybranych z którymi podpisana zostanie umowa czarterowa (Time Charter Party). Rozpoczęcie świadczenia usług regazyfikacji planowane jest na początek 2028 roku.

Dwaj gracze biorący udział w dalszej rywalizacji to BW LNG z BW Group z Korei Południowej oraz japoński Mitsui OSK Lines. Wcześniej portal TrendWinds.com sugerował, że wygra BW LNG. – Jesteśmy już o krok od podpisania umowy na czarter jednostki FSRU czyli pływającego terminalu w Zatoce Gdańskiej. Polska bardzo wiele zyskała dzięki konsekwencji w rozwijaniu infrastruktury energetycznej. Realizacja projektu FSRU jest dopełnieniem długoterminowej strategii dywersyfikacji kierunków dostaw błękitnego paliwa i budowy bezpieczeństwa gazowego Polski i regionu. Stanowi przeciwwagę dla rosyjskich dostaw w regionie i daje nowe możliwości rozwoju gospodarczego naszego kraju – powiedziała Anna Łukaszewska-Trzeciakowska, pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej.

Gaz-System podaje, że jednostka FSRU będzie przystosowana do prowadzenia procesu regazyfikacji na poziomie 6,1 mld m sześc. paliwa gazowego rocznie. GAZ-SYSTEM podpisał już umowę na wykorzystanie całej oferowanej mocy regazyfikacyjnej dla tej jednostki. Warto nadmienić, że trwa także badanie rynku na temat drugiej jednostki FSRU2 o maksymalnej mocy 4,5 mld m sześc. rocznie na potrzeby rynków ościennych.

Gaz-System / Wojciech Jakóbik

Nieoficjalnie: Koreańczycy wybudują polski pływający gazoport

Gaz-System podaje, że w pierwszej części przetargu na dostawców jednostki do magazynowania i regazyfikacji FSRU do pływającego gazoportu w Zatoce Gdańskiej wyłonił dwóch oferentów, którzy staną do dalszej gry.

– Spółka Gaz-System zawarła porozumienie tzw. Term Sheet z dwoma armatorami, określające ramowe warunki dostarczenia i użytkowania pierwszej jednostki FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit), która ma pełnić funkcję terminalu regazyfikacyjnego w Zatoce Gdańskiej – czytamy w komunikacie. – Nadal trwa postępowanie przetargowe, które w drugim etapie ma wyłonić jednego dostawcę spośród dwóch wstępnie wybranych z którymi podpisana zostanie umowa czarterowa (Time Charter Party). Rozpoczęcie świadczenia usług regazyfikacji planowane jest na początek 2028 roku.

Dwaj gracze biorący udział w dalszej rywalizacji to BW LNG z BW Group z Korei Południowej oraz japoński Mitsui OSK Lines. Wcześniej portal TrendWinds.com sugerował, że wygra BW LNG. – Jesteśmy już o krok od podpisania umowy na czarter jednostki FSRU czyli pływającego terminalu w Zatoce Gdańskiej. Polska bardzo wiele zyskała dzięki konsekwencji w rozwijaniu infrastruktury energetycznej. Realizacja projektu FSRU jest dopełnieniem długoterminowej strategii dywersyfikacji kierunków dostaw błękitnego paliwa i budowy bezpieczeństwa gazowego Polski i regionu. Stanowi przeciwwagę dla rosyjskich dostaw w regionie i daje nowe możliwości rozwoju gospodarczego naszego kraju – powiedziała Anna Łukaszewska-Trzeciakowska, pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej.

Gaz-System podaje, że jednostka FSRU będzie przystosowana do prowadzenia procesu regazyfikacji na poziomie 6,1 mld m sześc. paliwa gazowego rocznie. GAZ-SYSTEM podpisał już umowę na wykorzystanie całej oferowanej mocy regazyfikacyjnej dla tej jednostki. Warto nadmienić, że trwa także badanie rynku na temat drugiej jednostki FSRU2 o maksymalnej mocy 4,5 mld m sześc. rocznie na potrzeby rynków ościennych.

Gaz-System / Wojciech Jakóbik

Nieoficjalnie: Koreańczycy wybudują polski pływający gazoport

Najnowsze artykuły