Odnalezienie drogi na postój taksówek, do autobusu lub na stację kolejową to już nie problem. Lotnisko Chopina udostępniło w swoim terminalu nowy system oznakowania, który nikomu nie pozwoli się zgubić.
Pasażerowie przylatujący do Warszawy nie powinni już mieć żadnych wątpliwości gdzie się kierować, aby trafić na postój rekomendowanych taksówek, przystanek autobusów komunikacji miejskiej lub na lotniskową stację kolejową. W hali przylotów już od wyjścia na podłodze wyklejone są kolorowe linie, które prowadzą pasażera do wybranego miejsca: żółta linia do taksówek, purpurowa do autobusów, a zielona do kolejki.
Na każdej linii podany jest dystans pozostający do przejścia: najbliżej (około 25 m) jest do taksówek, najdłuższą drogę (do 300 m) muszą przejść pasażerowie pociągów. Linie wytyczone zostały w taki sposób, aby droga do celu była jak najkrótsza.
– Pasażerowie skarżyli się, że dotychczas stosowane oznakowanie jest mało widoczne i nieczytelne. Dlatego sięgnęliśmy po rozwiązanie sprawdzone na innych lotniskach i dworcach kolejowych. Jaskrawe linie na podłodze rzucają się w oczy i na pewno nie pozwolą się nikomu zgubić. Pierwsze opinie pasażerów są entuzjastyczne, więc wygląda na to, że pomysł takiego oznakowania jest trafiony – mówi Radosław Paruzel, zastępca dyrektora Lotniska Chopina.
Oprócz „linii kierunkowych”, w terminalu umieszone zostały również wyraźne ostrzeżenia przed tzw. pseudotaksówkarzami. W hali odbioru bagażu, a także na wszystkich wyjściach z hali przylotów, znajdują się czarne tablice ostrzegawcze i żółte tablice informujące o taksówkach rekomendowanych przez lotnisko.
– Warto pamiętać, że nikt nie ma prawa namawiać pasażera do korzystania z taksówki wewnątrz hali przylotów. Jeśli ktoś to robi, łamie prawo i niemal na pewno oszuka klienta. Mam nadzieję, że nowe wyraźne oznakowanie pozwoli wyeliminować ten problem z naszego lotniska – dodaje Radosław Paruzel.
Źródło: Lotnisko Chopina