icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Połączenie kolejowe Berlin – Kostrzyn ma szanse na modernizacje

Komisja ds. transportu w niemieckim Bundestagu przyznała wyższy priorytet połączeniu kolejowemu Berlin – Kostrzyn między Niemcami a Polską.

Trasa z Berlina przez Strausberg i Müncheberg do Kostrzyna w Polsce jest obecnie kwalifikowana jako połączenie regionalne. Komisja ds. transportu w niemieckim Bundestagu stwierdziła 18 października, że istnieje potencjalne zapotrzebowanie no to połączenie w ramach międzynarodowego korytarza transportowego. Integracja w struktury korytarza będzie oznaczała rozbudowę i dostosowanie do dwutorowego ruchu pasażerskiego oraz towarowego.

Po przeprowadzeniu ekonomicznego studium wykonalności połączenie mogłoby zostać zmodernizowane zgodnie z priorytetowym zapotrzebowaniem w ramach planowanego projektu niemieckich kolei Deutschlandtakt. – podaje regionalna gazeta Märkische Oderzeitung (MOZ).

Poseł do Bundestagu polityk partii die Linke Christian Görke, który był w poprzedniej kadencji landowym ministrem finansów, opowiada się za szybkim działaniem i wstępnym finansowaniem tego projektu. Görke uważa, że jest spora szansa, że te środki finansowe zostaną refinansowane przez Unie Europejską.

Między Polską a Niemcami funkcjonuje parę transgranicznych połączeń kolejowych. Są one w większości kolejami regionalnymi. Takim przykładem są połączenia ze Szczecina, gdzie kursują pociągi regionalnych kolei niemieckich w kierunku Hamburga. Najważniejsze połączenie międzynarodowe działa w kooperacji PKP z Deutsche Bahn między Berlinem i Warszawą.

MOZ / Aleksandra Fedorska

Komisja ds. transportu w niemieckim Bundestagu przyznała wyższy priorytet połączeniu kolejowemu Berlin – Kostrzyn między Niemcami a Polską.

Trasa z Berlina przez Strausberg i Müncheberg do Kostrzyna w Polsce jest obecnie kwalifikowana jako połączenie regionalne. Komisja ds. transportu w niemieckim Bundestagu stwierdziła 18 października, że istnieje potencjalne zapotrzebowanie no to połączenie w ramach międzynarodowego korytarza transportowego. Integracja w struktury korytarza będzie oznaczała rozbudowę i dostosowanie do dwutorowego ruchu pasażerskiego oraz towarowego.

Po przeprowadzeniu ekonomicznego studium wykonalności połączenie mogłoby zostać zmodernizowane zgodnie z priorytetowym zapotrzebowaniem w ramach planowanego projektu niemieckich kolei Deutschlandtakt. – podaje regionalna gazeta Märkische Oderzeitung (MOZ).

Poseł do Bundestagu polityk partii die Linke Christian Görke, który był w poprzedniej kadencji landowym ministrem finansów, opowiada się za szybkim działaniem i wstępnym finansowaniem tego projektu. Görke uważa, że jest spora szansa, że te środki finansowe zostaną refinansowane przez Unie Europejską.

Między Polską a Niemcami funkcjonuje parę transgranicznych połączeń kolejowych. Są one w większości kolejami regionalnymi. Takim przykładem są połączenia ze Szczecina, gdzie kursują pociągi regionalnych kolei niemieckich w kierunku Hamburga. Najważniejsze połączenie międzynarodowe działa w kooperacji PKP z Deutsche Bahn między Berlinem i Warszawą.

MOZ / Aleksandra Fedorska

Najnowsze artykuły