icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Wiercenie mikrotunelu na potrzeby Baltic Pipe zostało zakończone

Ósmego czerwca maszyna TBM (ang. Tunnel Boring Machine) zakończyła drążenie tunelu na potrzeby Baltic Pipe w miejscowości Pogorzelica na polskim wybrzeżu Bałtyku. W tym miejscu gazociąg wyjdzie na ląd. 

Mikrotunel jest gotowy

W ten sposób został wykonany jeden z najważniejszych etapów morskiej części Baltic Pipe. Na zlecenie Gaz Systemu wykonawca wybudował przejście podziemne techniką ograniczającą oddziaływanie inwestycji na otoczenie i przyrodę. Metoda polegała na drążeniu tunelu maszyną o średnicy tarczy ok. 2,5 metra, za którą były układane betonowe obręcze dodatkowo usztywniające i stabilizujące tunel. Punkt wyjścia z tunelu znajduje się ok. 400 m od linii brzegowej w głąb morza. Tak przygotowane miejsce lądowania gazociągu podmorskiego pozwoli połączyć gazociąg podmorski ze stacją zaworową na lądzie. Następne prace w rejonie miejsca lądowania gazociągu będą polegały m.in. na przygotowaniach do wyciągnięcia maszyny TBM spod dna morza oraz dostosowaniu placu budowy do umieszczenia gazociągu podmorskiego w tunelu.

Równolegle na lądzie w Polsce trwają intensywne prace przy spawaniu i układaniu gazociągów na trasie Niechorze – Płoty i Goleniów-Lwówek. W tłoczniach w Goleniowie, Odolanowie i Gustorzynie powstają budynki zaplecza technicznego oraz fundamenty pod sprężarki. Pierwszy montaż agregatu sprężającego rozpoczął się dziewiątego czerwca w tłoczni w Odolanowie.

Gaz-System/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Inżynieryjna sztuka połączenia Baltic Pipe z norweskim szelfem

Ósmego czerwca maszyna TBM (ang. Tunnel Boring Machine) zakończyła drążenie tunelu na potrzeby Baltic Pipe w miejscowości Pogorzelica na polskim wybrzeżu Bałtyku. W tym miejscu gazociąg wyjdzie na ląd. 

Mikrotunel jest gotowy

W ten sposób został wykonany jeden z najważniejszych etapów morskiej części Baltic Pipe. Na zlecenie Gaz Systemu wykonawca wybudował przejście podziemne techniką ograniczającą oddziaływanie inwestycji na otoczenie i przyrodę. Metoda polegała na drążeniu tunelu maszyną o średnicy tarczy ok. 2,5 metra, za którą były układane betonowe obręcze dodatkowo usztywniające i stabilizujące tunel. Punkt wyjścia z tunelu znajduje się ok. 400 m od linii brzegowej w głąb morza. Tak przygotowane miejsce lądowania gazociągu podmorskiego pozwoli połączyć gazociąg podmorski ze stacją zaworową na lądzie. Następne prace w rejonie miejsca lądowania gazociągu będą polegały m.in. na przygotowaniach do wyciągnięcia maszyny TBM spod dna morza oraz dostosowaniu placu budowy do umieszczenia gazociągu podmorskiego w tunelu.

Równolegle na lądzie w Polsce trwają intensywne prace przy spawaniu i układaniu gazociągów na trasie Niechorze – Płoty i Goleniów-Lwówek. W tłoczniach w Goleniowie, Odolanowie i Gustorzynie powstają budynki zaplecza technicznego oraz fundamenty pod sprężarki. Pierwszy montaż agregatu sprężającego rozpoczął się dziewiątego czerwca w tłoczni w Odolanowie.

Gaz-System/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Inżynieryjna sztuka połączenia Baltic Pipe z norweskim szelfem

Najnowsze artykuły