icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Polska napędzi gazomobilność? Rząd za zerową stawką akcyzy na LNG i CNG

Rada Ministrów przyjęła wczoraj projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, który przewiduje 0 proc. stawkę akcyzy na gaz ziemny przeznaczony do silników spalinowych – czytamy w „Gazecie Prawnej”.

Zerowa stawka ma dotyczyć LNG i CNG wykorzystywanego do silników spalinowych. Zmiany nie dotyczą gazu LPG wykorzystywanego do napędu samochodów osobowych. Obecnie LNG opodatkowany jest stawką 670 zł od 1000 kg, a CNG stawką 10,50 zł za 1 GJ.

Gazeta zwraca uwagę, że zmiana przepisów wymaga jeszcze notyfikacji Komisji Europejskiej.

„Wprowadzenie preferencji podatkowych na CNG i LNG pozwoli skuteczniej walczyć ze smogiem szczególnie w obszarach miejskich. Wprowadzenie zerowej stawki akcyzy na gaz LNG i CNG będzie bodźcem do rozwoju infrastruktury gazowej w kraju, który oprócz oczywistych korzyści ekologicznych pozytywnie wpłynie na realizację rządowej polityki gazyfikacji kraju. Szersze niż dotychczas wykorzystanie LNG i CNG stanowi także element dywersyfikacji paliw napędowych, a zatem przyczynia się do zwiększania bezpieczeństwa transportu w kraju” – napisano w uzasadnieniu do nowelizacji ustawy.

Dziennik Gazeta Prawna/CIRE.PL

 

Rada Ministrów przyjęła wczoraj projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, który przewiduje 0 proc. stawkę akcyzy na gaz ziemny przeznaczony do silników spalinowych – czytamy w „Gazecie Prawnej”.

Zerowa stawka ma dotyczyć LNG i CNG wykorzystywanego do silników spalinowych. Zmiany nie dotyczą gazu LPG wykorzystywanego do napędu samochodów osobowych. Obecnie LNG opodatkowany jest stawką 670 zł od 1000 kg, a CNG stawką 10,50 zł za 1 GJ.

Gazeta zwraca uwagę, że zmiana przepisów wymaga jeszcze notyfikacji Komisji Europejskiej.

„Wprowadzenie preferencji podatkowych na CNG i LNG pozwoli skuteczniej walczyć ze smogiem szczególnie w obszarach miejskich. Wprowadzenie zerowej stawki akcyzy na gaz LNG i CNG będzie bodźcem do rozwoju infrastruktury gazowej w kraju, który oprócz oczywistych korzyści ekologicznych pozytywnie wpłynie na realizację rządowej polityki gazyfikacji kraju. Szersze niż dotychczas wykorzystanie LNG i CNG stanowi także element dywersyfikacji paliw napędowych, a zatem przyczynia się do zwiększania bezpieczeństwa transportu w kraju” – napisano w uzasadnieniu do nowelizacji ustawy.

Dziennik Gazeta Prawna/CIRE.PL

 

Najnowsze artykuły