icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Polskie stocznie będą budować elementy fregat na potrzeby Royal Navy

Polski przemysł stoczniowy pomoże Brytyjczykom w budowie fregat Typ 31 na potrzeby Royal Navy. Ten sam projekt okrętu zostanie wykorzystany w polskim programie fregat rakietowych Miecznik pod eksportową nazwą Arrowhead 140.

Daily Telegraph informuje, że polska stocznia buduje jedynie bloki kadłuba brytyjskich okrętów, które następne będą montowane w macierzystej stoczni producenta Rosyth w Szkocji. Trudno określić, jaki zakres prac odbywa się w Polsce.

Sam producent Babcock International zaznacza, iż zakres prac ma pomóc Polsce w przygotowaniu się do samodzielnej budowy podobnego typu okrętów. Można przypuszczać, że ten nie wielki zakres prac jest częścią offsetu jaki został wynegocjowany w ramach programu Miecznik.
Trzeba także zaznaczyć, że budowa części kadłubowych czy nawet całego kadłuba okrętu jest zaledwie promilem w jego całym kosztorysie.

Największą część kosztów pochłaniają przede wszystkim systemy radarowe, systemy napędowe i silnikowe, systemy walki kończąc na samych systemach uzbrojenia. Ten największy zakres prac w przypadku fregat typ 31 dla Royal Navy z pewnością przypadnie Brytyjczykom.

Koncern Babcock w ramach programu Miecznik wygrał przetarg na budowę trzech fregat wielozadaniowych z projektem Arrowhead 140 który będzie realizować wspólnie z konsorcjum PGZ-Miecznik w którego skład wchodzą dwie polskie stocznie, PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni oraz Remontowa Shipbuilding w Gdańsku. W postępowaniu brytyjska stocznia pokonała niemiecki TKMS z projektem okrętu MEKO-300 PL oraz hiszpańską stocznię Navantie z projektem fregaty F-100 z amerykańskim systemem walki AEGIS.

Daily Telegraph / Bartosz Siemieniuk

Witkiewicz: Marynarka Wojenna ma nie tylko prowadzić wojnę, ale także jej zapobiegać (ROZMOWA)

Polski przemysł stoczniowy pomoże Brytyjczykom w budowie fregat Typ 31 na potrzeby Royal Navy. Ten sam projekt okrętu zostanie wykorzystany w polskim programie fregat rakietowych Miecznik pod eksportową nazwą Arrowhead 140.

Daily Telegraph informuje, że polska stocznia buduje jedynie bloki kadłuba brytyjskich okrętów, które następne będą montowane w macierzystej stoczni producenta Rosyth w Szkocji. Trudno określić, jaki zakres prac odbywa się w Polsce.

Sam producent Babcock International zaznacza, iż zakres prac ma pomóc Polsce w przygotowaniu się do samodzielnej budowy podobnego typu okrętów. Można przypuszczać, że ten nie wielki zakres prac jest częścią offsetu jaki został wynegocjowany w ramach programu Miecznik.
Trzeba także zaznaczyć, że budowa części kadłubowych czy nawet całego kadłuba okrętu jest zaledwie promilem w jego całym kosztorysie.

Największą część kosztów pochłaniają przede wszystkim systemy radarowe, systemy napędowe i silnikowe, systemy walki kończąc na samych systemach uzbrojenia. Ten największy zakres prac w przypadku fregat typ 31 dla Royal Navy z pewnością przypadnie Brytyjczykom.

Koncern Babcock w ramach programu Miecznik wygrał przetarg na budowę trzech fregat wielozadaniowych z projektem Arrowhead 140 który będzie realizować wspólnie z konsorcjum PGZ-Miecznik w którego skład wchodzą dwie polskie stocznie, PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni oraz Remontowa Shipbuilding w Gdańsku. W postępowaniu brytyjska stocznia pokonała niemiecki TKMS z projektem okrętu MEKO-300 PL oraz hiszpańską stocznię Navantie z projektem fregaty F-100 z amerykańskim systemem walki AEGIS.

Daily Telegraph / Bartosz Siemieniuk

Witkiewicz: Marynarka Wojenna ma nie tylko prowadzić wojnę, ale także jej zapobiegać (ROZMOWA)

Najnowsze artykuły