icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Polska uderzyła z innymi Europejczykami w Chińczyków od Izery

Reuters ustalił, że większość państw unijnych poparła cła zaproponowane przez Komisję Europejską wobec firm z Chin, które jej zdaniem oferowały samochody elektryczne za nieuczciwym wsparciem Pekinu.

Portal Mlex podał, że Polska, Francja, Hiszpania i Włochy głosowały za cłami, obniżającymi przychody państw z Chin ze sprzedaży samochodów elektrycznych, które według Komisji uzyskują nieuprawnione wsparcie Państwa Środka. 11 krajów się wstrzymało a cztery były przeciwko, w tym Niemcy. Głosowanie było tajne i nie jest wiążące, ale Komisja musi je wziąć pod uwagę przed ostateczną decyzją w listopadzie 2024 roku.

Taryfy uderzają w producentów z Chin: BYD, Geely oraz SAIC (odpowiednio 17,4, 20 i 38,1 procent) a także inne firmy, które współpracowały z Komisją w jej postępowaniu (21 procent). Cła zostaną na stałe, jeśli Pekin nie odpowie na oczekiwania Brukseli.

Geely to dostawca platformy do samochodu elektrycznego Izera, który miałby być produkowany w fabryce w Jaworznie przez spółkę państwową Electromobility Poland.

Reuters / Mlex / Wojciech Jakóbik

Jakóbik: O polskości polskiego samochodu elektrycznego (FELIETON)

Reuters ustalił, że większość państw unijnych poparła cła zaproponowane przez Komisję Europejską wobec firm z Chin, które jej zdaniem oferowały samochody elektryczne za nieuczciwym wsparciem Pekinu.

Portal Mlex podał, że Polska, Francja, Hiszpania i Włochy głosowały za cłami, obniżającymi przychody państw z Chin ze sprzedaży samochodów elektrycznych, które według Komisji uzyskują nieuprawnione wsparcie Państwa Środka. 11 krajów się wstrzymało a cztery były przeciwko, w tym Niemcy. Głosowanie było tajne i nie jest wiążące, ale Komisja musi je wziąć pod uwagę przed ostateczną decyzją w listopadzie 2024 roku.

Taryfy uderzają w producentów z Chin: BYD, Geely oraz SAIC (odpowiednio 17,4, 20 i 38,1 procent) a także inne firmy, które współpracowały z Komisją w jej postępowaniu (21 procent). Cła zostaną na stałe, jeśli Pekin nie odpowie na oczekiwania Brukseli.

Geely to dostawca platformy do samochodu elektrycznego Izera, który miałby być produkowany w fabryce w Jaworznie przez spółkę państwową Electromobility Poland.

Reuters / Mlex / Wojciech Jakóbik

Jakóbik: O polskości polskiego samochodu elektrycznego (FELIETON)

Najnowsze artykuły