icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Polski maluch na energię elektryczną pomoże w walce ze smogiem

15 września w Warszawie odbywa się konferencja Nafta-Gaz-Chemia 2016 zorganizowana przez Zarząd Targów Warszawskich. Mecenas Tomasz Chmal poprowadził panel pt. Odpowiedzialny rozwój – program dla energii i chemii. W jego trakcie padła deklaracja budowy polskiego samochodu elektrycznego.

– Będziemy pracować nad samochodem elektrycznym. Świat nad tym pracuje. My, jako Polska, nie mieliśmy w tym dotąd udziału. Chcemy przeznaczyć znaczne środki na to, żeby z tym wyjść. Nie mamy za to odpowiedniego potencjału. To wszystko jest bardzo drogie, a magazyny energii to kwestia przyszłości – powiedział minister energii Krzysztof Tchórzewski. – Chodzi o malutki, miejski samochód elektryczny, który pomoże w walce z tym, co jest szczególnie odczuwalne w Krakowie ze względu na położenie, ale ma miejsce w każdym większym mieście, czyli ze smogiem.

Przypomnijmy, że we wtorek PGE, Tauron, Energa i Enea złożyły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na utworzenie spółki ElectroMobilityPoland, której celem ma być rozwój elektromobilności, w tym produkcja samochodów elektrycznych.

Każda z czterech spółek ma objąć po 25 proc. kapitału akcyjnego w nowym przedsiębiorstwie.

– Celem spółki ma być stworzenie podstaw ekonomiczno-organizacyjnych, technologicznych naukowych do kreacji i rozwoju elektromobilności w Polsce, a w szczególności budowa prototypu i uruchomienie masowej produkcji osobowych samochodów elektrycznych w wybudowanym zakładzie produkcyjnym, z jak najszerszym udziałem krajowych kooperantów. Działalność spółki ma stymulować powstanie i rozwój krajowego rynku pojazdów (samochodów) elektrycznych i rynków powiązanych, umożliwić polskim przedsiębiorcom konkurowanie na rynku unijnym i światowym, co powinno przynieść liczne korzyści ekonomiczne, społeczne i ekologiczne dla gospodarki kraju, podnosząc konkurencyjność krajowych przedsiębiorców – napisano w komunikacie na stronie UOKiK.

Z kolei w czwartek wspomniane spółki zmieniły treść wniosku do UOKiK w sprawie zgody na utworzenie spółki ElectroMobilityPoland (EMP).  Celem spółki ma być stworzenie podstaw do rozwoju elektromobilności, a nie budowa prototypu i uruchomienie masowej produkcji samochodów elektrycznych, jak podawano we wtorek.

15 września w Warszawie odbywa się konferencja Nafta-Gaz-Chemia 2016 zorganizowana przez Zarząd Targów Warszawskich. Mecenas Tomasz Chmal poprowadził panel pt. Odpowiedzialny rozwój – program dla energii i chemii. W jego trakcie padła deklaracja budowy polskiego samochodu elektrycznego.

– Będziemy pracować nad samochodem elektrycznym. Świat nad tym pracuje. My, jako Polska, nie mieliśmy w tym dotąd udziału. Chcemy przeznaczyć znaczne środki na to, żeby z tym wyjść. Nie mamy za to odpowiedniego potencjału. To wszystko jest bardzo drogie, a magazyny energii to kwestia przyszłości – powiedział minister energii Krzysztof Tchórzewski. – Chodzi o malutki, miejski samochód elektryczny, który pomoże w walce z tym, co jest szczególnie odczuwalne w Krakowie ze względu na położenie, ale ma miejsce w każdym większym mieście, czyli ze smogiem.

Przypomnijmy, że we wtorek PGE, Tauron, Energa i Enea złożyły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na utworzenie spółki ElectroMobilityPoland, której celem ma być rozwój elektromobilności, w tym produkcja samochodów elektrycznych.

Każda z czterech spółek ma objąć po 25 proc. kapitału akcyjnego w nowym przedsiębiorstwie.

– Celem spółki ma być stworzenie podstaw ekonomiczno-organizacyjnych, technologicznych naukowych do kreacji i rozwoju elektromobilności w Polsce, a w szczególności budowa prototypu i uruchomienie masowej produkcji osobowych samochodów elektrycznych w wybudowanym zakładzie produkcyjnym, z jak najszerszym udziałem krajowych kooperantów. Działalność spółki ma stymulować powstanie i rozwój krajowego rynku pojazdów (samochodów) elektrycznych i rynków powiązanych, umożliwić polskim przedsiębiorcom konkurowanie na rynku unijnym i światowym, co powinno przynieść liczne korzyści ekonomiczne, społeczne i ekologiczne dla gospodarki kraju, podnosząc konkurencyjność krajowych przedsiębiorców – napisano w komunikacie na stronie UOKiK.

Z kolei w czwartek wspomniane spółki zmieniły treść wniosku do UOKiK w sprawie zgody na utworzenie spółki ElectroMobilityPoland (EMP).  Celem spółki ma być stworzenie podstaw do rozwoju elektromobilności, a nie budowa prototypu i uruchomienie masowej produkcji samochodów elektrycznych, jak podawano we wtorek.

Najnowsze artykuły