W 2019 roku ekipa Porsche będzie brać udział w wyścigach w Formule E. Koncern nie rezygnuje z udziału w innych wyścigach w tym w 24 – godzinnym wyścigu Le Mans swoimi spalinowymi i hybrydowymi modelami aut. Jednak w związku z tym, że wprowadza do sprzedaży w pełni elektryczny model Taycan chce brać także czynny udział w elektrycznych motosportach.
Mission E
W strategii firmy obejmującej rok 2025 jest wprowadzanie na rynek kolejnych elektrycznych i zelektryfikowanych modeli. W Porsche założono, że projekt Mission E (tak nazywał się koncepcyjny model ostatecznie przemianowany na Tycan w wersji produkcyjnej) to początek transformacji firmy. Naturalną konsekwencją zdaniem przedstawicieli koncernu było zaangażowanie się w Formułę E ponieważ to doskonała przestrzeń do testowania nowoczesnych rozwiązań i poszukiwania najefektywniejszych sposobów zarządzania energią na pokładzie szybkich samochodów. Firma nie chce rezygnować z tego z czego jest przede wszystkim znana, czyli produkcji sportowych aut.
Kierowca
Koncern składał w 2017 roku wniosek do FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) o możliwość włączenia się w Formułę E. W kwietniu 2018 uzyskał od organizacji zgodę na to by pracować nad napędem. Niebawem opracowany przez koncern z Weissach zespół napędowy powinien uzyskać homologację. Dzięki temu zespół Porsche będzie mógł zadebiutować w kolejnym (szustym) sezonie Formuły E, który rozpocznie się pod koniec 2019 roku. 18 grudnia 2018 roku koncern poinformował, że ma już kierowcę fabrycznego, który rozpocznie testy bolidu Gen 2. Jest nim szwajcarski zawodnik od 2013 roku związany z Porsche Neel Jani.