BezpieczeństwoInfrastrukturaŻegluga

Obawy o bezpieczeństwo wstrzymują zgodę Niemiec na wpuszczenie Chin do portu w Hamburgu

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Chińska firma COSCO nie przejmie na razie udziałów portu w Hamburgu, bo ministerstwo gospodarki i energetyki wciąż nie wyraziło zgody przez obawy o bezpieczeństwo.

Początkowo COSCO miało uzyskać 35 procent akcji spółki HHLA zarządzającej portem w Hamburgu, ale rząd federalny zgodził się na 24,9 procent akcji, aby chińska firma straciła prawo weta w zarządzie. Wejście Chińczyków miało być sposobem na rozwój portu, ale wywołało obawy społeczności wywiadowczej w Niemczech, która ostrzegła kanclerza Olafa Scholza przed niebezpiecznym wpływem Chin na infrastrukturę krytyczną.

Ministerstwo gospodarki pod wodzą Roberta Habecka z partii Zielonych jest wrażliwe na argumenty z sektora bezpieczeństwa w odniesieniu do Rosji oraz Chin. Handelsblatt podaje, że pojawiły się obawy przed instalacją sensorów chińskich przy suwnicach kontenerowych mogą zagrozić bezpieczeństwu, ale władze HHLA odrzucają takie spekulacje. Nie ma rozstrzygnięcia o udziale COSCO.

Tagesschau/Handelsblatt/Wojciech Jakóbik

Fedorska: Chciani i niechciani Chińczycy w porcie w Hamburgu


Powiązane artykuły

Delfin obroni Bałtyk. Zwodowano okręt, który wykryje sabotażystów

We wtorek w Gdańsku odbyła się uroczystość chrztu i wodowania pierwszego z serii okrętu rozpoznania radioelektronicznego dla polskiej Marynarki Wojennej...

Polska czasowo przywraca kontrole na granicy z Niemcami i Litwą

Premier Donald Tusk zapowiedział, że od 7 lipca Polska przywraca czasowe kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Oficjalnym powodem...
Okręt podwodny klasy Dolphin, Izrael. Źródło: Wikimedia

Norwedzy rezygnują z niemieckiego producenta okrętów dla Izraela

Największy norweski fundusz emerytalny KLP pozbył się udziałów w niemieckim koncernie Thyssenkrupp. Jak komunikuje, chce uniknąć współudziału w łamaniu praw...

Udostępnij:

Facebook X X X