icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PORT PC: Pompy ciepła potrzebują dedykowanych taryf elektrycznych

W czasie konferencji PORT PC poinformowała o rozpoczęciu nowej kampanii informacyjnej, uświadamiającej o korzyściach płynących z instalacji pomp ciepła i dobrych praktykach im towarzyszących. Organizacja powiedziała, że ta technologia potrzebuje dedykowanych taryf elektrycznych i zmian legislacyjnych.

W Polskiej Agencji Prasowej odbyła konferencja PORT PC pod hasłem: „Pompy ciepła w świetle nowej dyrektywy EPBD. Pompuj ciepło z głową – kampania informacyjna PORT PC”. Prelegentami byli Paweł Lachman, prezes PORT PC i Małgorzata Smuczyńska, wiceprezes PORT PC.

– W 2022 roku był wzrost sprzedaży pomp ciepła, spowodowany atakiem Rosji na Ukrainę i korzystnymi cenami pomp ciepła. Jednak nawet gdy się go wyłączy z analizy można zauważyć wzrost sprzedaży – powiedział prezes Paweł Lachman.

Po agresji Rosji na Ukrainę kraje Zachodu, w tym Polska, przestały sprowadzać gaz z Rosji. Tym samym część gospodarstw domowych szukała alternatywy w ogrzewnictwie.

– Ponad 55 niezależnych analiz naukowych pokazuje, że kierunek spalania zielonego wodoru w budynkach jest błędny, nieopłacalny – zauważył prezes PORT PC.

– Pompy ciepła są najlepszą dostępną technologią jaką mamy do ogrzewania i chłodzenia pomieszczeń – powiedziała wiceprezes Małgorzata Smuczyńska.

– Potrzebna jest jasna polityka rządu dotycząca przyszłych cen nośników energii i zmiany legislacyjne. Potrzeba dedykowanych taryf elektrycznych dla pomp ciepła i samochodów elektrycznych – dodała.

Głównym celem kampanii informacyjnej jest edukacja na temat korzyści ekologicznych i ekonomicznych płynących z wykorzystania pomp ciepła oraz podkreślenie znaczenia profesjonalnego montażu dla ich efektywności i niezawodności. Środkami, których używa organizacja w swojej kampanii są poradniki, blogi i wspólna akcja z wydawnictwem Muratorem oraz wsparcie jej za pomocą Facebooka i Landing Page. Wspomniana wspólna akcja ma być prowadzona pod hasłem „fakty i mity dotyczące pomp ciepła”. Ambasadorem marki doktor Marek Miarka. PORT PC część poradników przygotuje w formie video.

Nowa dyrektywa unijna nakazuje krajom członkowskim odejścia od kotłów gazowych w ogrzewnictwie mieszkaniowym. Alternatywą, przyjaźniejszą środowisku są pompy ciepła.

PORT PC / Marcin Karwowski

Smoleń: Musimy odejść od pieców gazowych, by osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku (ROZMOWA)

W czasie konferencji PORT PC poinformowała o rozpoczęciu nowej kampanii informacyjnej, uświadamiającej o korzyściach płynących z instalacji pomp ciepła i dobrych praktykach im towarzyszących. Organizacja powiedziała, że ta technologia potrzebuje dedykowanych taryf elektrycznych i zmian legislacyjnych.

W Polskiej Agencji Prasowej odbyła konferencja PORT PC pod hasłem: „Pompy ciepła w świetle nowej dyrektywy EPBD. Pompuj ciepło z głową – kampania informacyjna PORT PC”. Prelegentami byli Paweł Lachman, prezes PORT PC i Małgorzata Smuczyńska, wiceprezes PORT PC.

– W 2022 roku był wzrost sprzedaży pomp ciepła, spowodowany atakiem Rosji na Ukrainę i korzystnymi cenami pomp ciepła. Jednak nawet gdy się go wyłączy z analizy można zauważyć wzrost sprzedaży – powiedział prezes Paweł Lachman.

Po agresji Rosji na Ukrainę kraje Zachodu, w tym Polska, przestały sprowadzać gaz z Rosji. Tym samym część gospodarstw domowych szukała alternatywy w ogrzewnictwie.

– Ponad 55 niezależnych analiz naukowych pokazuje, że kierunek spalania zielonego wodoru w budynkach jest błędny, nieopłacalny – zauważył prezes PORT PC.

– Pompy ciepła są najlepszą dostępną technologią jaką mamy do ogrzewania i chłodzenia pomieszczeń – powiedziała wiceprezes Małgorzata Smuczyńska.

– Potrzebna jest jasna polityka rządu dotycząca przyszłych cen nośników energii i zmiany legislacyjne. Potrzeba dedykowanych taryf elektrycznych dla pomp ciepła i samochodów elektrycznych – dodała.

Głównym celem kampanii informacyjnej jest edukacja na temat korzyści ekologicznych i ekonomicznych płynących z wykorzystania pomp ciepła oraz podkreślenie znaczenia profesjonalnego montażu dla ich efektywności i niezawodności. Środkami, których używa organizacja w swojej kampanii są poradniki, blogi i wspólna akcja z wydawnictwem Muratorem oraz wsparcie jej za pomocą Facebooka i Landing Page. Wspomniana wspólna akcja ma być prowadzona pod hasłem „fakty i mity dotyczące pomp ciepła”. Ambasadorem marki doktor Marek Miarka. PORT PC część poradników przygotuje w formie video.

Nowa dyrektywa unijna nakazuje krajom członkowskim odejścia od kotłów gazowych w ogrzewnictwie mieszkaniowym. Alternatywą, przyjaźniejszą środowisku są pompy ciepła.

PORT PC / Marcin Karwowski

Smoleń: Musimy odejść od pieców gazowych, by osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku (ROZMOWA)

Najnowsze artykuły