W ubiegłym roku w porcie w Rostocku przeładowano ponad 30 milionów ton towarów. Wynik jest gorszy od zeszłorocznego, ale na tle innych niemieckich portów Rostock wypadł dobrze.
Ponad połowa frachtu portu w Rostock jest związana z promami i tzw. towarami RoRo. Jedna czwarta całkowitej przepustowości to ropa i inne surowce płynne.
— Łącznie sześć milionów ton ropy naftowej zostało przepompowanych z tankowców przez port naftowy w Rostocku do rurociągu dla rafinerii PCK w Schwedt – podaje publiczna stacja telewizyjno – radiowa Norddeutscher Rundfunk (NDR). Wzrost zaliczył transport pasażerski, było to o 140 000 pasażerów więcej w porównaniu z 2023 rokiem. Spadki ilości frachtu dotyczyły głównie węgla i materiałów budowlanych.
Pierwsza dziesiątka portów
Rostock zajmuje w rankingu nadbałtyckich portów 9 miejsce i jest najważniejszym niemieckich portem w tym basenie morskim. W 2024 roku, według portu w Rostocku, w infrastrukturę zainwestowano prawie 18 milionów euro. Na najbliższy rok planowane są inwestycje o wartości około 50 milionów euro.
NDR / Aleksandra Fedorska