AlertWszystko

PPP na drogach samorządowych: reaktywacja?

(Polski Kongres Drogowy)

W dwóch województwach: dolnośląskim i kujawsko-pomorskim przygotowywane są obecnie projekty powierzenia przebudowy i utrzymania części dróg wojewódzkich firmie prywatnej w systemie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Założenia tych projektów zostały zaprezentowane i poddane pod dyskusję w czasie Kujawsko-Pomorskiego Forum Drogowego. Pierwszym krokiem pracy nad PPP w woj. kujawsko-pomorskim było opracowanie standardów technicznych i utrzymania dróg wojewódzkich. Program przewiduje zarówno budowę dróg po nowym śladzie – będą to trzy priorytetowe obwodnice o łącznej długości 11,6 km. tj. budowa obwodnic i obejść miejscowości, zmianę przebiegu istniejących dróg, w pewnych przypadkach zmianę kategorii drogi jak i modernizację istniejącej sieci. Następnie zadaniem prywatnego partnera będzie utrzymanie (letnie i zimowe). Umowa ma obowiązywać przez 30 lat. W 2011 r. na Dolnym Śląsku rozpoczęto przygotowania do pilotażowego projektu przebudowy i utrzymania 12 km drogi wojewódzkiej nr 342. W drugim, trwającym właśnie podejściu przewidywana do oddania w utrzymanie część sieci obejmuje już 315 km dróg, w tym 220 ma zostać przebudowane, kosztem ok. 812 mln zł. Cała szacowana wartość projektu to ok. 1 500 mln zł.


Powiązane artykuły

Poznań to nie jest miasto dla przedszkolaków

Inwestycja w nowe przedszkole na poznańskim Grunwaldzie zamieniła się w wielomiesięczną batalię z Urzędem Miasta. Z jednej strony – determinacja...

Ministerstwo Zdrowia kpi z parlamentarzystów

Jeśli zastanawialiście się kiedyć, jak wygląda olewanie pytań z Sejmu, to jest najlepszy przykład. Sprawa szczepień przeciw pneumokokom u dzieci,...

Epidemia milczenia PCV10

Po ogłoszeniu przetargu na szczepionkę PCV10 w Ministerstwie Zdrowia zapadła złowroga cisza. Nawet interpelacje poselskie są tam ignorowane.

Udostępnij:

Facebook X X X