icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Premier potwierdził plany budowy terminalu instalacyjnego na potrzeby offshore

Decyzje praktycznie zapadły i przystępujemy do ich realizacji – oświadczył w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki, pytany na konferencji prasowej w Gdańsku o port instalacyjny na potrzeby morskich farm wiatrowych.

– Oczywiście jest to proces kilkuletni, także związany z ogromnymi nakładami kapitałowymi – zastrzegł. Morawiecki dodał, że Polska chce to robić wraz z partnerami i uczyć się od tych, którzy już od dziesiątek lat robią tego typu inwestycje. Zgodnie z projektowaną uchwałą, Rada Ministrów ma uwzględnić Port Gdynia, ze względu na jego położenie i warunki techniczne, jako optymalne miejsce lokalizacji terminalu instalacyjnego.

Według odpowiedniego wpisu w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, koszt realizacji terminala pokryty zostanie przy udziale środków europejskiego Instrumentu na Rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) do 437 mln euro lub innych środków publicznych, oraz środków własnych podmiotu realizującego budowę terminalu.

W wykazie sprecyzowano, że uchwałę tę planowano podjąć do końca drugiego kwartału 2021 roku.

Polska Agencja Prasowa/Bartłomiej Sawicki

W Gdyni powstanie port na potrzeby offshore. Jego koszt wyniesie 437 mln euro

Decyzje praktycznie zapadły i przystępujemy do ich realizacji – oświadczył w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki, pytany na konferencji prasowej w Gdańsku o port instalacyjny na potrzeby morskich farm wiatrowych.

– Oczywiście jest to proces kilkuletni, także związany z ogromnymi nakładami kapitałowymi – zastrzegł. Morawiecki dodał, że Polska chce to robić wraz z partnerami i uczyć się od tych, którzy już od dziesiątek lat robią tego typu inwestycje. Zgodnie z projektowaną uchwałą, Rada Ministrów ma uwzględnić Port Gdynia, ze względu na jego położenie i warunki techniczne, jako optymalne miejsce lokalizacji terminalu instalacyjnego.

Według odpowiedniego wpisu w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, koszt realizacji terminala pokryty zostanie przy udziale środków europejskiego Instrumentu na Rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) do 437 mln euro lub innych środków publicznych, oraz środków własnych podmiotu realizującego budowę terminalu.

W wykazie sprecyzowano, że uchwałę tę planowano podjąć do końca drugiego kwartału 2021 roku.

Polska Agencja Prasowa/Bartłomiej Sawicki

W Gdyni powstanie port na potrzeby offshore. Jego koszt wyniesie 437 mln euro

Najnowsze artykuły