Problemy autopilota obniżają wyniki Tesli

4 stycznia 2017, 12:15 Alert

Tesla Motors podała wyniki sprzedaży w czwartym kwartale tego roku. Jak wynika z przedstawionych danych sprzedaż pojazdów spadła o 9,4 proc. Zdaniem władz spółki przyczyną były krótkoterminowe przeszkody przy produkcji pojazdów elektrycznych wyposażonych w funkcje autopilota.

Jak wynika z danych zaprezentowanych przez spółkę, dostawy pojazdów spadł do 22,2 tys. w ostatnim kwartale tego roku. Dla porównania w poprzednim okresie firma sprzedała 24,5 tys aut elektrycznych. Podsumowując wyniki w całym 2016 roku, spółka prognozowała sprzedaż na poziomie 80 – 90 tys. pojazdów. Wyniki na koniec zakończonego roku okazały jednak słabsze. Tesla sprzedała tylko 76,2 pojazdów. Słabsze wyniki sprzedaży znalazły swoje odzwierciedlenie na giełdzie. Akcje firmy straciły na wartości prawie 2 procent.

Tesla tłumaczy, że niższy poziom sprzedaży pojazdów wynikał z wyzwań produkcyjnych między październikiem a grudniem. – Mniejsza sprzedaż to efekt problemów z dostawą pojazdów. Starliśmy się przyspieszyć w ostatnim kwartale. Zabrakło jednak czasu, aby zrealizować wszystkie zamówienia – wyjaśnia Tesla.

Firma podkreśla także, że około 6,45 tys., pojazdów jest w trakcie transportu do klienta, a wyniki te znajdą odzwierciedlenie dopiero wynikach spółki za pierwszy kwartał 2017 roku.

Problemy Tesli podczas jesiennej produkcji związane były z wyzwaniami technicznymi i usterkami związanymi z kontrowersyjną funkcją Autopilota. Tesla po wypadkach z udziałem ich pojazdów zaktualizowała program. Przełożyło się to jednak na problemy podczas prac produkcyjnych nad pojazdami firmy.

Funkcja autopilota nadal budzi jednak kontrowersje. Zdaniem ośrodka Consumer Reports, funkcja autopilota jest wdrażana przez firmę za szybko. Eksperci podkreślają, że Tesla nie powinna swojego oprogramowania nazywać Autopilot bo wprowadza to użytkowników w błąd. W odpowiedzi na zarzuty firma wprowadziła w nowej wersji oprogramowania kilka znaczących zmian. Zmiany te mają zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników samochodów tej marki.

Reuters/BiznesAlert.pl