– W warunkach spowolnienia gospodarki i jednorazowych kosztów realizacji zapisów Paktu Gwarancji Pracowniczych potwierdziliśmy potencjał Grupy PKP CARGO do generowania zysków, czym wyróżniamy się na tle branży w Polsce i w Europie – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo.
– Konsekwentnie utrzymujemy pozycję lidera rynku w Polsce, zdolnego do skutecznej ekspansji w Europie i stałego rozwoju. Realizujemy strategię prezentowaną podczas debiutu giełdowego zakładającą zwiększanie efektywności i wykorzystanie w pełni boomu inwestycyjnego na kolei, który powinien przywrócić konkurencyjność tej branży transportowej w Polsce – twierdzi dalej Purwin.
W jego opinii wszelkie działania Grupy w tym zakresie odbywają się z korzyścią dla gospodarki, środowiska kolejowego, Grupy PKP CARGO, jej pracowników i akcjonariuszy.
Grupa PKP CARGO pozostała w 2013 roku bezdyskusyjnym liderem rynku w Polsce pod względem wykonanej pracy przewozowej (59 proc. udziału w rynku), jak i przewiezionej masy (49 proc. udziału w rynku) – poinformował Purwin.
Według danych jego firmy przedstawionych na konferencji prasowej w wyniku spowolnienia gospodarczego wielkość przewiezionej przez nią masy spadła o 2 proc. w ujęciu rocznym do 114,4 mln ton ładunków, a wykonana praca przewozowa wyniosła 30,1 mld tonokilometrów, co oznacza wzrost o 2 proc. w ujęciu rocznym. Wyższy wskaźnik wykonanej pracy przewozowej to wynik dłuższej średniej trasy przewozów towarów. Był to efekt m.in. większej liczby przewozów węgla do portów morskich i rud z portów do ośrodków hutniczych na terenie Europy Środkowej.