icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PŻM przygotowuje się do obsługi kontraktów LNG

Polska Żegluga Morska przygotowuje się do transportu LNG do terminalu w Świnoujściu. Gazowce mają być kupione w Korei – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

– Grupa PŻM może uczestniczyć w dostawach LNG realizowanych w ramach długoterminowego kontraktu z USA, podpisanego już przez PGNiG, oraz oferować usługi firmom z krajów ościennych. Może także dostarczać gaz do terminalu pływającego w Gdańsku, którego budowa jest planowana. Otwarty i elastyczny charakter amerykańskich kontraktów gazowych przyczynia się do powstania atrakcyjnego gazowego rynku spotowego. W nim również chcemy uczestniczyć – powiedział cytowany przez „Puls Biznesu” Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny PŻM. Dodał również, że firma przystąpiła już do zorganizowanego przez PGNiG przetargu na transport LNG do gazoportu w Świnoujściu.

PŻM przewiduje też dostawy LNG do gazoportu w Kłajpedzie.

Według Pawła Brzezickiego zakup statków spełniających wymagania firmy na rynku wtórnym jest praktycznie niemożliwy, a ich szybka budowa możliwa jest tylko w stoczniach,posiadają wieloletnią praktykę. – W wyniku wstępnych rozmów otrzymaliśmy atrakcyjną ofertę na sześć jednostek od koreańskiej stoczni i jesteśmy gotowi z nią współpracować – powiedział cytowany przez „Puls Biznesu” szef PŻM.

Koszt zakupu nowych jednostek to około 200 mln USD. PŻM prowadzi już wstępne rozmowy z bankami. Atutem w nich jest fakt, że długoterminowy charakter umów gazowych sprawia, iż przychody z nich są dobrym zabezpieczeniem dla instytucji finansowych, jak również same statki.

Puls Biznesu/CIRE.PL

PGNiG wchodzi na rynek small scale LNG na Litwie

Polska Żegluga Morska przygotowuje się do transportu LNG do terminalu w Świnoujściu. Gazowce mają być kupione w Korei – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

– Grupa PŻM może uczestniczyć w dostawach LNG realizowanych w ramach długoterminowego kontraktu z USA, podpisanego już przez PGNiG, oraz oferować usługi firmom z krajów ościennych. Może także dostarczać gaz do terminalu pływającego w Gdańsku, którego budowa jest planowana. Otwarty i elastyczny charakter amerykańskich kontraktów gazowych przyczynia się do powstania atrakcyjnego gazowego rynku spotowego. W nim również chcemy uczestniczyć – powiedział cytowany przez „Puls Biznesu” Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny PŻM. Dodał również, że firma przystąpiła już do zorganizowanego przez PGNiG przetargu na transport LNG do gazoportu w Świnoujściu.

PŻM przewiduje też dostawy LNG do gazoportu w Kłajpedzie.

Według Pawła Brzezickiego zakup statków spełniających wymagania firmy na rynku wtórnym jest praktycznie niemożliwy, a ich szybka budowa możliwa jest tylko w stoczniach,posiadają wieloletnią praktykę. – W wyniku wstępnych rozmów otrzymaliśmy atrakcyjną ofertę na sześć jednostek od koreańskiej stoczni i jesteśmy gotowi z nią współpracować – powiedział cytowany przez „Puls Biznesu” szef PŻM.

Koszt zakupu nowych jednostek to około 200 mln USD. PŻM prowadzi już wstępne rozmowy z bankami. Atutem w nich jest fakt, że długoterminowy charakter umów gazowych sprawia, iż przychody z nich są dobrym zabezpieczeniem dla instytucji finansowych, jak również same statki.

Puls Biznesu/CIRE.PL

PGNiG wchodzi na rynek small scale LNG na Litwie

Najnowsze artykuły