Resort finansów chce ułatwić rozwój gazomobilności

12 grudnia 2017, 07:00 Alert

Jak czytamy w „Gazecie Prawnej”, zgodnie z najnowszym projektem nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, CNG i LNG wykorzystywany do silników spalinowych ma być obłożony zerową stawką tego podatku. Nie dotyczy to LPG zużywanego do napędu samochodów osobowych.

CNG
Tankowanie CNG. (fot. Wikipedia/CC)

Gazeta zwraca uwagę, że głównym odbiorcą LNG i CNG są samorządy m.in. w Słupsku, Mielcu, Tarnowie, Warszawie, Gdyni i Rzeszowie, gdzie co piąty autobus wykorzystuje ten rodzaj paliwa.

„Gazeta Prawna” przypomina, że obecnie skroplony gaz ziemny (LNG) jest opodatkowany stawką akcyzy w wysokości 670 zł za 1000 kg, a sprężony (CNG) stawką 10,50 zł za 9 GJ.

Zwolnienie z podatku dla CNG ma kosztować budżet państwa ok. 6,6 mln zł rocznie, a dla LNG – 2,7 mln zł – wynika z uzasadnienia do projektu.

Ministerstwo Finansów argumentuje, że zmieniając stawkę akcyzy chce zwiększyć popularność CNG i LNG, które jest paliwem ekologicznym. Resort finansów zwraca też uwagę, że większość zapotrzebowania na CNG i LNG jest pokrywana ze źródeł krajowych i ma nadzieję, że preferencja podatkowa będzie sprzyjać rozwojowi infrastruktury do tankowania gazu ziemnego – czytamy w „Gazecie Prawnej”.

Gazeta Prawna/CIRE.PL