icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Akademik Czerski wciąż płynie na budowę Nord Stream 2

Akademik Czerski, statek przeznaczony do budowy gazociągu Nord Stream 2, kontynuuje rejs na Bałtyk. 

Trasa Akademika Czerskiego

Akademik Czerski, który ma dokończyć budowę Nord Stream 2, nadal zmierza w kierunku Morza Bałtyckiego, pomimo informacji podawanych przez rosyjskie, a następnie europejskie media, jakoby miał kierować się do egipskiego Port Said.

Nie jest jednak znany powód obrania takiego kursu. Niecodzienne zmiany w AIS (Systemie Automatycznej Identyfikacji – red.) Akademika Czerskiego zdarzały się już wcześniej; mogą one wynikać z praktyki żeglugi, błędów bądź celowych działań.

Akademik Czerski obrał kurs od wysokości Wysp Kanaryjskich na Zatokę Gibraltarską i ten fakt mógł dodatkowo wpłynąć na błędną interpretację jego zachowań. W rzeczywistości powodem takiego manewru była chęć ukrycia się przed wichurą nadchodzącym do wybrzeży Portugalii, który mógłby spowodować szkody na statku. Prędkość wiatru w rejonie Czerskiego dochodzi do 45 węzłów i spowodowała, że kontynuuje rejs w trudnych warunkach z prędkością około trzech węzłów (standardowa prędkość tranzytowa jednostki to około 10 węzłów).

Obecnie Akademik Czerski kontynuuje rejs na północ wzdłuż wybrzeża Hiszpanii i Portugalii mimo Port Suez we wpisie AIS.

Mariusz Marszałkowski

Akademik Czerski, statek przeznaczony do budowy gazociągu Nord Stream 2, kontynuuje rejs na Bałtyk. 

Trasa Akademika Czerskiego

Akademik Czerski, który ma dokończyć budowę Nord Stream 2, nadal zmierza w kierunku Morza Bałtyckiego, pomimo informacji podawanych przez rosyjskie, a następnie europejskie media, jakoby miał kierować się do egipskiego Port Said.

Nie jest jednak znany powód obrania takiego kursu. Niecodzienne zmiany w AIS (Systemie Automatycznej Identyfikacji – red.) Akademika Czerskiego zdarzały się już wcześniej; mogą one wynikać z praktyki żeglugi, błędów bądź celowych działań.

Akademik Czerski obrał kurs od wysokości Wysp Kanaryjskich na Zatokę Gibraltarską i ten fakt mógł dodatkowo wpłynąć na błędną interpretację jego zachowań. W rzeczywistości powodem takiego manewru była chęć ukrycia się przed wichurą nadchodzącym do wybrzeży Portugalii, który mógłby spowodować szkody na statku. Prędkość wiatru w rejonie Czerskiego dochodzi do 45 węzłów i spowodowała, że kontynuuje rejs w trudnych warunkach z prędkością około trzech węzłów (standardowa prędkość tranzytowa jednostki to około 10 węzłów).

Obecnie Akademik Czerski kontynuuje rejs na północ wzdłuż wybrzeża Hiszpanii i Portugalii mimo Port Suez we wpisie AIS.

Mariusz Marszałkowski

Najnowsze artykuły