icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rośnie sprzedaż aut elektrycznych

Według raportu przygotowanego przez Bloomberg New Energy Finance, światowa sprzedaż samochodów elektrycznych w III kwartale 2017 r. osiągnęła rekordowy poziom – głównie ze względu na wzrost popytu na EV w Chinach.

Od początku lipca do końca września klienci nabyli łącznie 287 000 pojazdów w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in. Oznacza to wzrost o 63% względem analogicznego okresu w 2016 r. i o 23% w porównaniu do II kwartału 2017 r.

Według ekspertów BNEF, łączna, roczna sprzedaż pojazdów elektrycznych na świecie po raz pierwszy w historii przekroczy poziom miliona egzemplarzy.

Za ponad połowę globalnego popytu na samochody elektryczne odpowiadają Chiny. Drugim największym rynkiem EV jest Europa z udziałem wynoszącym 24%, a z nią plasuje się Ameryka Północna.

Jak powiedziała Aleksandra O’Donovan, będąca jednym z autorów raportu BNEF, chiński rząd jest bardzo skoncentrowany na zwiększeniu sprzedaży EV. Jednym z powodów jest wysoki poziom lokalnego zanieczyszczenia powietrza w miastach, zaś drugim dążenie Państwa Środka do ekspansji na światowym rynku pojazdów napędzanych prądem.

O’Donovan dodała, że wdrożone przez rząd w Pekinie dotacje powodują, że samochód elektryczny może okazać się nawet o 40% tańszy niż jego spalinowy odpowiednik.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Według raportu przygotowanego przez Bloomberg New Energy Finance, światowa sprzedaż samochodów elektrycznych w III kwartale 2017 r. osiągnęła rekordowy poziom – głównie ze względu na wzrost popytu na EV w Chinach.

Od początku lipca do końca września klienci nabyli łącznie 287 000 pojazdów w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in. Oznacza to wzrost o 63% względem analogicznego okresu w 2016 r. i o 23% w porównaniu do II kwartału 2017 r.

Według ekspertów BNEF, łączna, roczna sprzedaż pojazdów elektrycznych na świecie po raz pierwszy w historii przekroczy poziom miliona egzemplarzy.

Za ponad połowę globalnego popytu na samochody elektryczne odpowiadają Chiny. Drugim największym rynkiem EV jest Europa z udziałem wynoszącym 24%, a z nią plasuje się Ameryka Północna.

Jak powiedziała Aleksandra O’Donovan, będąca jednym z autorów raportu BNEF, chiński rząd jest bardzo skoncentrowany na zwiększeniu sprzedaży EV. Jednym z powodów jest wysoki poziom lokalnego zanieczyszczenia powietrza w miastach, zaś drugim dążenie Państwa Środka do ekspansji na światowym rynku pojazdów napędzanych prądem.

O’Donovan dodała, że wdrożone przez rząd w Pekinie dotacje powodują, że samochód elektryczny może okazać się nawet o 40% tańszy niż jego spalinowy odpowiednik.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Najnowsze artykuły