icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

RWE zakończył badania geotechniczne przed budową offshore na Bałtyku

RWE, niemiecki inwestor morskich farm wiatrowych na Bałtyku przekazał, że zakończył badania geotechniczne terenu, gdzie będą ulokowane turbiny wiatrowe w ramach projektu FEW Baltic II.

Offshore na Bałtyku

Wiosną i latem przeprowadzono na tym obszarze badania geofizyczne, w tym pełny zestaw badań batymetrycznych i sejsmicznych. Prace geotechniczne rozpoczęły się w tym roku i obejmowały odwierty testy penetracji stożka dna morskiego, które właśnie zostały zakończone. Badania geofizyczne i geotechniczne zostały wykonane przez polskich wykonawców. RWE nie podało, które podmioty wspierały niemiecką firmę przy badaniach, jednak jedną z firm, z którymi współpracuje niemiecki inwestor to Lotos Petrobaltic. We wrześniowym wywiadzie z BiznesAlert.pl Holger Matthiesen z RWE Renewables, odpowiedzialny za rozwój projektów offshore w Skandynawii, Polsce i krajach bałtyckich, wspomniał, że to właśnie ta spółka z Grupy Lotos jest jednym z polskich dostawców, z którą współpracuje.

– Pierwsze badania lokalizacyjne zostały pomyślnie zakończone na naszej 350-megawatowej farmie wiatrowej FEW Baltic II Offshore. Projekt realizowany jest w polskiej części Bałtyku na obszarze około 41 km kw. w odległości około 50 km od brzegu i przy głębokości wody 30-50 metrów. Morska farma wiatrowa będzie w stanie dostarczać odnawialną energię dla około 350 tysięcy gospodarstw domowych – podkreśla RWE na jednym z portali społecznościowych. Moc zainstalowana FEW Baltic II Offshore to 390 MW.

Lotos podkreśla, że prace wykonane statku SYLUR poprzedziło sporządzenie projektu robót geologicznych wraz z jego zatwierdzeniem przez ministra środowiska. – W ramach tego projektu wykonano 10 sondowań CPTU, które pomogły określić parametry geotechniczne gruntu in situ oraz 15 otworów geologiczno-inżynierskich. Łącznie wywiercono ponad 475 m.b. otworów pobierając 415 próbek do badań fizyko-mechanicznych. Dodatkowo w każdym otworze wykonano pomiary geofizyczne przy użyciu sondy „PS Logger”. Uzyskane dane pozwolą na określenie warunków geologiczno-inżynierskich badanego obszaru, co będzie miało wpływ na typ posadowienia fundamentów pod przyszłe wiatraki. Ostatnim etapem prac będzie sporządzenie odpowiedniej dokumentacji – wyjaśnia koncern.

RWE/Lotos/Bartłomiej Sawicki

AKTUALIZACJA 15 grudnia 2020 r. godz. 13.15; dodano stanowisko Lotosu. 

Mathiesen: Budowa offshore RWE może ruszyć w Polsce za trzy-cztery lata (ROZMOWA)

RWE, niemiecki inwestor morskich farm wiatrowych na Bałtyku przekazał, że zakończył badania geotechniczne terenu, gdzie będą ulokowane turbiny wiatrowe w ramach projektu FEW Baltic II.

Offshore na Bałtyku

Wiosną i latem przeprowadzono na tym obszarze badania geofizyczne, w tym pełny zestaw badań batymetrycznych i sejsmicznych. Prace geotechniczne rozpoczęły się w tym roku i obejmowały odwierty testy penetracji stożka dna morskiego, które właśnie zostały zakończone. Badania geofizyczne i geotechniczne zostały wykonane przez polskich wykonawców. RWE nie podało, które podmioty wspierały niemiecką firmę przy badaniach, jednak jedną z firm, z którymi współpracuje niemiecki inwestor to Lotos Petrobaltic. We wrześniowym wywiadzie z BiznesAlert.pl Holger Matthiesen z RWE Renewables, odpowiedzialny za rozwój projektów offshore w Skandynawii, Polsce i krajach bałtyckich, wspomniał, że to właśnie ta spółka z Grupy Lotos jest jednym z polskich dostawców, z którą współpracuje.

– Pierwsze badania lokalizacyjne zostały pomyślnie zakończone na naszej 350-megawatowej farmie wiatrowej FEW Baltic II Offshore. Projekt realizowany jest w polskiej części Bałtyku na obszarze około 41 km kw. w odległości około 50 km od brzegu i przy głębokości wody 30-50 metrów. Morska farma wiatrowa będzie w stanie dostarczać odnawialną energię dla około 350 tysięcy gospodarstw domowych – podkreśla RWE na jednym z portali społecznościowych. Moc zainstalowana FEW Baltic II Offshore to 390 MW.

Lotos podkreśla, że prace wykonane statku SYLUR poprzedziło sporządzenie projektu robót geologicznych wraz z jego zatwierdzeniem przez ministra środowiska. – W ramach tego projektu wykonano 10 sondowań CPTU, które pomogły określić parametry geotechniczne gruntu in situ oraz 15 otworów geologiczno-inżynierskich. Łącznie wywiercono ponad 475 m.b. otworów pobierając 415 próbek do badań fizyko-mechanicznych. Dodatkowo w każdym otworze wykonano pomiary geofizyczne przy użyciu sondy „PS Logger”. Uzyskane dane pozwolą na określenie warunków geologiczno-inżynierskich badanego obszaru, co będzie miało wpływ na typ posadowienia fundamentów pod przyszłe wiatraki. Ostatnim etapem prac będzie sporządzenie odpowiedniej dokumentacji – wyjaśnia koncern.

RWE/Lotos/Bartłomiej Sawicki

AKTUALIZACJA 15 grudnia 2020 r. godz. 13.15; dodano stanowisko Lotosu. 

Mathiesen: Budowa offshore RWE może ruszyć w Polsce za trzy-cztery lata (ROZMOWA)

Najnowsze artykuły