icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rz: Brak rozporządzenia hamuje budowę ładowarek dla elektryków

Na temat problemu z uruchamianiem kolejnych stacji ładowania samochodów elektrycznych w rozmowie z „Rzeczpospolitą” mówi Rafał Czyżewski prezes Greenway Polska.

Prezes operatora najszybciej rozwijającej się na polskim rynku sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” zwraca uwagę na problem legislacyjny, który może przystopować uruchamiani kolejnych ładowarek.

Okazuje się, że zgodnie ustawą o elektromobilności, powstające ładowarki wymagają dopuszczenia ich do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego, a ten nie może działać, bo nie ma rozporządzenia, na podstawie którego ma prowadzić badania techniczne.

Według Czyżewskiego rozporządzenie ma być gotowe jeszcze w tym półroczu, a oprócz tego rozważne jest inne rozwiązanie – nowelizacja przepisów ustawy o elektromobilności w ramach ustawy o biopaliwach. Zgodnie z tą nowelizacją stacje ładowania wybudowane po wejściu w życie ustawy mogły działać bez dopuszczenia UDT przez 12 miesięcy od pojawienia się rozporządzeń technicznych.

Póki co Greenway instaluje nowe ładowarki, ale operator nie będzie mógł ich udostępnić klientom. W należącej do spółki sieci działa obecnie 33 stacje ładowanie, a według zapowiedzi prezesa Czyżewskiego w tym roku ma ich powstać 60.

Rzeczpospolita/CIRE.pl

Na temat problemu z uruchamianiem kolejnych stacji ładowania samochodów elektrycznych w rozmowie z „Rzeczpospolitą” mówi Rafał Czyżewski prezes Greenway Polska.

Prezes operatora najszybciej rozwijającej się na polskim rynku sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” zwraca uwagę na problem legislacyjny, który może przystopować uruchamiani kolejnych ładowarek.

Okazuje się, że zgodnie ustawą o elektromobilności, powstające ładowarki wymagają dopuszczenia ich do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego, a ten nie może działać, bo nie ma rozporządzenia, na podstawie którego ma prowadzić badania techniczne.

Według Czyżewskiego rozporządzenie ma być gotowe jeszcze w tym półroczu, a oprócz tego rozważne jest inne rozwiązanie – nowelizacja przepisów ustawy o elektromobilności w ramach ustawy o biopaliwach. Zgodnie z tą nowelizacją stacje ładowania wybudowane po wejściu w życie ustawy mogły działać bez dopuszczenia UDT przez 12 miesięcy od pojawienia się rozporządzeń technicznych.

Póki co Greenway instaluje nowe ładowarki, ale operator nie będzie mógł ich udostępnić klientom. W należącej do spółki sieci działa obecnie 33 stacje ładowanie, a według zapowiedzi prezesa Czyżewskiego w tym roku ma ich powstać 60.

Rzeczpospolita/CIRE.pl

Najnowsze artykuły