icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rz: Samorządy coraz chętniej kupują autobusy z napędem elektrycznym

Samorządy coraz częściej decydują się na zakup autobusów z napędem elektrycznym, pisze „Rzeczpospolita”, zwracając jednocześnie uwagę na jeszcze wysokie obecnie koszty eksploatacji tego typu pojazdów.

Dziennik przypomina, że na zakup autobusów z napędem elektrycznym zdecydowały się między innymi władze Warszawy, Krakowa i Jaworzna. W stolicy jeździ już dziesięć takich pojazdów, przetarg na kolejnych dziesięć ma być rozstrzygnięty jeszcze w tym roku, a w sumie władze Warszawy wykorzystując środki unijne chcą kupić 130 autobusów z napędem elektrycznym. Również Kraków zamierza rozwijać flotę autobusów elektrycznych, których póki co jeździ w stolicy Małopolski pięć, a docelowo do 2020 liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie. „Rzeczpospolita” pisze również na temat projektu w Jaworznie, gdzie kupuje Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej kupuje szesnaście nowych autobusów elektrycznych.

Jak czytamy w dzienniku testy tego typu pojazdów prowadzone były też miedzy innymi w Białymstoku, Dębicy, Łodzi, Polkowicach, Łodzi i Zakopanem, a na zakup zdecydował się już Rzeszów.Jednak „Rz” zwraca uwagę, że choć koszt przejechania jednego kilometra autobusem z napędem elektrycznym jest dwukrotnie niższy niż pojazdem z silnikiem diesla, to niestety towarzyszą temu dwukrotnie wyższe jeszcze obecnie koszty zakupu pojazdów oraz koszty zapewnienia infrastruktury do ładowani pojazdów oraz konieczność wymiany akumulatorów co kilka lat.

Rzeczpospolita/CIRE.pl

Samorządy coraz częściej decydują się na zakup autobusów z napędem elektrycznym, pisze „Rzeczpospolita”, zwracając jednocześnie uwagę na jeszcze wysokie obecnie koszty eksploatacji tego typu pojazdów.

Dziennik przypomina, że na zakup autobusów z napędem elektrycznym zdecydowały się między innymi władze Warszawy, Krakowa i Jaworzna. W stolicy jeździ już dziesięć takich pojazdów, przetarg na kolejnych dziesięć ma być rozstrzygnięty jeszcze w tym roku, a w sumie władze Warszawy wykorzystując środki unijne chcą kupić 130 autobusów z napędem elektrycznym. Również Kraków zamierza rozwijać flotę autobusów elektrycznych, których póki co jeździ w stolicy Małopolski pięć, a docelowo do 2020 liczba ta ma wzrosnąć dziesięciokrotnie. „Rzeczpospolita” pisze również na temat projektu w Jaworznie, gdzie kupuje Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej kupuje szesnaście nowych autobusów elektrycznych.

Jak czytamy w dzienniku testy tego typu pojazdów prowadzone były też miedzy innymi w Białymstoku, Dębicy, Łodzi, Polkowicach, Łodzi i Zakopanem, a na zakup zdecydował się już Rzeszów.Jednak „Rz” zwraca uwagę, że choć koszt przejechania jednego kilometra autobusem z napędem elektrycznym jest dwukrotnie niższy niż pojazdem z silnikiem diesla, to niestety towarzyszą temu dwukrotnie wyższe jeszcze obecnie koszty zakupu pojazdów oraz koszty zapewnienia infrastruktury do ładowani pojazdów oraz konieczność wymiany akumulatorów co kilka lat.

Rzeczpospolita/CIRE.pl

Najnowsze artykuły