icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Samochody elektryczne obojętne fotoradarom

Fotoradary rejestrują przekroczenie prędkości przez kierowców samochodów elektrycznych, ale konsekwencją tego nigdy nie jest wystawienie mandatu – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Według gazety sytuacja spowodowana jest luką w Centralnej Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK) utrzymywanej przez Centralny Ośrodek Informatyki (COI).

Po wykonaniu zdjęcia przez fotoradar system CANARD pobiera z CEPiK informacje o pojeździe oraz jego właścicielu. – W przypadku aut elektrycznych system dostaje informacje o braku danych lub komunikat „auto nieznane, legalnie zarejestrowane”. Odpowiada za to wprowadzony przed laty algorytm, który miał sprawić, by niektóre auta, np. operacyjne samochody służb, nie dostawały mandatów – powiedział cytowany przez „Puls Biznesu” informator gazety. Algorytm oddaje taką informację, w przypadku gdy rekord z danymi ma niepełną listę parametrów – wyjaśnia dalej gazeta. Zwraca ona uwagę, że samochody elektryczne w pozycji P1, czyli pojemność silnika, mają wpisane „- – – „, co prawdopodobnie powoduje, że rekord jest traktowany jako niepełny, a samo auto jak pojazd specjalny.

Puls Biznesu/CIRE.PL

Fotoradary rejestrują przekroczenie prędkości przez kierowców samochodów elektrycznych, ale konsekwencją tego nigdy nie jest wystawienie mandatu – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Według gazety sytuacja spowodowana jest luką w Centralnej Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK) utrzymywanej przez Centralny Ośrodek Informatyki (COI).

Po wykonaniu zdjęcia przez fotoradar system CANARD pobiera z CEPiK informacje o pojeździe oraz jego właścicielu. – W przypadku aut elektrycznych system dostaje informacje o braku danych lub komunikat „auto nieznane, legalnie zarejestrowane”. Odpowiada za to wprowadzony przed laty algorytm, który miał sprawić, by niektóre auta, np. operacyjne samochody służb, nie dostawały mandatów – powiedział cytowany przez „Puls Biznesu” informator gazety. Algorytm oddaje taką informację, w przypadku gdy rekord z danymi ma niepełną listę parametrów – wyjaśnia dalej gazeta. Zwraca ona uwagę, że samochody elektryczne w pozycji P1, czyli pojemność silnika, mają wpisane „- – – „, co prawdopodobnie powoduje, że rekord jest traktowany jako niepełny, a samo auto jak pojazd specjalny.

Puls Biznesu/CIRE.PL

Najnowsze artykuły