AlertEnergetykaInnowacje

Nie będzie dopłat do samochodów elektrycznych dla przedsiębiorców

Z ostatniej wersji projektu rozporządzenia ministra energii wynika, że przedsiębiorca leasingujący samochody nie skorzysta z dopłat do nowych aut elektrycznych – czytamy w “Gazecie Prawnej”.

Projekt rozporządzenia

Zgodnie z projektem rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz sposobu rozliczania wsparcia udzielonego ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu (FNT) w wersji z 21 sierpnia br., nowe samochody objęte wsparciem nie mogą “stanowić przedmiotu sprzedaży lub leasingu”. W uzasadnieniu ME wyjaśnia, że wykluczenie możliwości sprzedaży lub objęcia leasingiem wspieranych samochodów spowodowane jest “zarówno przepisami prawa (leasing), jak i kwestiami dotyczącymi precyzyjnego ustalenia ostatecznego beneficjenta wsparcia” – czytamy w “Gazecie Prawnej”.

Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych zwrócił uwagę w rozmowie z DGP, że proponowana wersja rozporządzenia wyklucza ze wsparcia Funduszu Niskoemisyjnego Transportu zarówno leasingodawców, jak i firmy, które biorą pojazdy w leasing. – Rzadko opłaca się kupować samochody za gotówkę. W Polsce 80 proc. floty firm jest leasingowane, dlatego rynek jest z powodu propozycji ministerstwa w stanie delikatnego wrzenia – powiedział cytowany przez “Gazetę Prawną” Maciej Mazur wskazując jedncześnie, że eliminacja tej metody finansowania oznacza ograniczenie możliwości realnego wspierania rynku przez wykluczenie niemal wszystkich graczy finansowych.

Dziennik Gazeta Prawna

Korolec: Dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych są niewystarczające


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....

Strzelba i siatka, czyli ukraiński sposób na drony. Ekspert: To ostateczność

Drony polują na ukraińskich żołnierzy. Nie wszystkie da się zagłuszyć, początkowo Ukraina radziła sobie tradycyjnym wyposażeniem m.in. z użyciem strzelb....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Udostępnij:

Facebook X X X