icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Samoloty szkoleniowe LOT Flight Academy już czekają na pierwszych uczniów

Jednosilnikowy Tecnam P2008JC i dwusilnikowy Tecnam P2006T przyleciały do Polski prosto z fabryki producenta z miejscowości Capua pod Neapolem. Samoloty są już w swojej bazie na lotnisku w Piotrkowie Trybunalskim, mają pełne barwy LOT Flight Academy i po przerejestrowaniu będą gotowe do pierwszych lotów szkoleniowych. Na nowych maszynach będą uczyć się zarówno początkujący piloci (do licencji PPL), jak i piloci doskonalący już zdobyte umiejętności lub zdobywający kolejne uprawnienia i licencje. 

LOT Flight Academy to profesjonalna i nowoczesna szkoła lotnicza, do której już dziś zgłaszać mogą się wszyscy chętni – zarówno przyszli i obecni zawodowi piloci, jak i ci, dla których lotnictwo to wyłącznie pasja i hobby. Akademia powstała pod marką największej linii lotniczej w Polsce i pozwala zdobywać licencje i uprawnienia zgodnie z jej najwyższymi standardami. Pierwsze szkolenie rozpoczęło się miesiąc temu. W pełni LOT Flight Academy rozwinie skrzydła razem z rozwojem LOT-u, czyli już w 2016 roku. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce.

Pierwsze loty w ramach kursu praktycznego rozpoczną się już w sierpniu. Za sterami Tecnama P2008JC zasiądą uczestnicy trwającego obecnie pierwszego szkolenia teoretycznego PPL. Większy Tecnam P2006T będzie służył pilotom w kolejnych etapach szkoleń. Zajęcia odbywać się bedą między innymi pod okiem najbardziej doświadczonych instruktorów LOT-u, na co dzień pilotów samolotów pasażerskich LOT. Instruktorzy od początku aktywnie uczestniczyli w wyborze maszyn szkoleniowych i to oni przylecieli nowymi samolotami z Włoch do Polski.

Zdjęcie: PLL LOT
Zdjęcie: PLL LOT

„Samoloty Tecnam są przyjazne w pilotowaniu, zwłaszcza dla początkujących pilotów. To gwarantuje duży komfort i poczucie bezpieczeństwa osobom, które po raz pierwszy znalazły się za sterami. Dla nas instruktorów ważne jest z kolei, że są to samoloty o dużej niezawodności i wytrzymałości. Są to wymarzone maszyny do szkoleń, które pozwalają na dobry trening przed dalszym realizowaniem swojej lotniczej pasji” – mówi Tomasz Skomorowski, szef szkolenia LOT Flight Academy.

“Jesteśmy dumni mogąc być partnerem w rozwoju LOT Flight Academy. Tecnam P2008 i P2006T pełnią już służbę w wielu miejscach na całym świecie, w tym 15 w Aeroklubie Air France. Cieszymy się, że wybiera nas tak wiele szkół będących liderami w oragniozwaniu szkoleń lotniczych. Jesteśmy pewni, że to najlepszy wybór także dla LOT Flight Academy” – mówi Paolo Pascale, dyrektor zarządzający Tecnam.

Samoloty są nowocześnie i bogato wyposażone – mają między innymi tak zwany „glass cocpit”, znany z największych pasażerskich maszyn, takich jak chociażby Boeing 787 Dreamliner. Jednocześnie rozwiązania zastosowane w maszynach Tecnam są na tyle proste i uniwersalne, że umożliwiają po zdobyciu licencji bezproblemowe pilotowanie także innych maszyn tej samej kategorii.

W sumie w tym roku we flocie LOT Flight Academy znajdą się trzy samoloty – jeden dwusilnikowy i dwa jednosilnikowe. Pierwszy dwusilnikowy Tecnam P2006T niebawem otrzyma znaki rejestracyjne SP-LFA, a pierwszy jednosilnikowy P2008JC SP-LFB. Kolejny P2008JC, który dołączy do floty jeszcze w tym miesiącu, otrzyma rejestrację SP-LFC. Wszystkie będą stacjonowały na lotnisku w Piotrkowie Trybunalskim, które LOT Flight Academy wybrało na swoją bazę.

Zdjęcie: PLL LOT
Zdjęcie: PLL LOT

„Tutaj nasze samoloty będą użytkowane i serwisowane. Lotnisko gwarantuje naszym uczniom pełne zaplecze szkoleniowe: sale wykładowe, sale odpraw, hangar czy wreszcie profesjonalny w pełni oświetlony betonowy pas startowy” – mówi Aleksandra Wojtasik, manager LOT Flight Academy. – „Mając do dyspozcyji najwyższej klasy samoloty nasza szkoła może teraz rozwinąć skrzydła i wzbogacić ofertę szkoleń gwarantując najwyższą dostępną na rynku jakość. Wynika ona z połączenia dwóch czynników: najnowocześniejszego sprzętu i doświadczenia instruktorów wyselekcjonowany przez LOT” – dodaje.

Szkolenie do licencji PPL składa się z dwóch części. Część teoretyczna to 110 godzin wykładów. Część praktyczna to 40 godzin lotów w samolocie i 5 godzin w symulatorze klasy FNTPII. LOT Flight Academy już za kilkanaście dni stanie się jedną z niewielu szkół w Polsce oferującą szkolenia na tego typu symulatorze.

Niebawem do oferty oprócz szkolenia PPL dołączą szkolenia do licencji pilota zawodowego CTPL i liniowego ATPL. Już teraz LOT Flight Academy oferuje natomiast kurs języka angielskiego dla pilotów „Pilot Interview” oraz przygodę w symulatorze „Be a Pilot for a day” dedykowaną wszystkim fanom lotnictwa.

Szczegóły na lotflightacademy.pl

Jednosilnikowy Tecnam P2008JC i dwusilnikowy Tecnam P2006T przyleciały do Polski prosto z fabryki producenta z miejscowości Capua pod Neapolem. Samoloty są już w swojej bazie na lotnisku w Piotrkowie Trybunalskim, mają pełne barwy LOT Flight Academy i po przerejestrowaniu będą gotowe do pierwszych lotów szkoleniowych. Na nowych maszynach będą uczyć się zarówno początkujący piloci (do licencji PPL), jak i piloci doskonalący już zdobyte umiejętności lub zdobywający kolejne uprawnienia i licencje. 

LOT Flight Academy to profesjonalna i nowoczesna szkoła lotnicza, do której już dziś zgłaszać mogą się wszyscy chętni – zarówno przyszli i obecni zawodowi piloci, jak i ci, dla których lotnictwo to wyłącznie pasja i hobby. Akademia powstała pod marką największej linii lotniczej w Polsce i pozwala zdobywać licencje i uprawnienia zgodnie z jej najwyższymi standardami. Pierwsze szkolenie rozpoczęło się miesiąc temu. W pełni LOT Flight Academy rozwinie skrzydła razem z rozwojem LOT-u, czyli już w 2016 roku. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce.

Pierwsze loty w ramach kursu praktycznego rozpoczną się już w sierpniu. Za sterami Tecnama P2008JC zasiądą uczestnicy trwającego obecnie pierwszego szkolenia teoretycznego PPL. Większy Tecnam P2006T będzie służył pilotom w kolejnych etapach szkoleń. Zajęcia odbywać się bedą między innymi pod okiem najbardziej doświadczonych instruktorów LOT-u, na co dzień pilotów samolotów pasażerskich LOT. Instruktorzy od początku aktywnie uczestniczyli w wyborze maszyn szkoleniowych i to oni przylecieli nowymi samolotami z Włoch do Polski.

Zdjęcie: PLL LOT
Zdjęcie: PLL LOT

„Samoloty Tecnam są przyjazne w pilotowaniu, zwłaszcza dla początkujących pilotów. To gwarantuje duży komfort i poczucie bezpieczeństwa osobom, które po raz pierwszy znalazły się za sterami. Dla nas instruktorów ważne jest z kolei, że są to samoloty o dużej niezawodności i wytrzymałości. Są to wymarzone maszyny do szkoleń, które pozwalają na dobry trening przed dalszym realizowaniem swojej lotniczej pasji” – mówi Tomasz Skomorowski, szef szkolenia LOT Flight Academy.

“Jesteśmy dumni mogąc być partnerem w rozwoju LOT Flight Academy. Tecnam P2008 i P2006T pełnią już służbę w wielu miejscach na całym świecie, w tym 15 w Aeroklubie Air France. Cieszymy się, że wybiera nas tak wiele szkół będących liderami w oragniozwaniu szkoleń lotniczych. Jesteśmy pewni, że to najlepszy wybór także dla LOT Flight Academy” – mówi Paolo Pascale, dyrektor zarządzający Tecnam.

Samoloty są nowocześnie i bogato wyposażone – mają między innymi tak zwany „glass cocpit”, znany z największych pasażerskich maszyn, takich jak chociażby Boeing 787 Dreamliner. Jednocześnie rozwiązania zastosowane w maszynach Tecnam są na tyle proste i uniwersalne, że umożliwiają po zdobyciu licencji bezproblemowe pilotowanie także innych maszyn tej samej kategorii.

W sumie w tym roku we flocie LOT Flight Academy znajdą się trzy samoloty – jeden dwusilnikowy i dwa jednosilnikowe. Pierwszy dwusilnikowy Tecnam P2006T niebawem otrzyma znaki rejestracyjne SP-LFA, a pierwszy jednosilnikowy P2008JC SP-LFB. Kolejny P2008JC, który dołączy do floty jeszcze w tym miesiącu, otrzyma rejestrację SP-LFC. Wszystkie będą stacjonowały na lotnisku w Piotrkowie Trybunalskim, które LOT Flight Academy wybrało na swoją bazę.

Zdjęcie: PLL LOT
Zdjęcie: PLL LOT

„Tutaj nasze samoloty będą użytkowane i serwisowane. Lotnisko gwarantuje naszym uczniom pełne zaplecze szkoleniowe: sale wykładowe, sale odpraw, hangar czy wreszcie profesjonalny w pełni oświetlony betonowy pas startowy” – mówi Aleksandra Wojtasik, manager LOT Flight Academy. – „Mając do dyspozcyji najwyższej klasy samoloty nasza szkoła może teraz rozwinąć skrzydła i wzbogacić ofertę szkoleń gwarantując najwyższą dostępną na rynku jakość. Wynika ona z połączenia dwóch czynników: najnowocześniejszego sprzętu i doświadczenia instruktorów wyselekcjonowany przez LOT” – dodaje.

Szkolenie do licencji PPL składa się z dwóch części. Część teoretyczna to 110 godzin wykładów. Część praktyczna to 40 godzin lotów w samolocie i 5 godzin w symulatorze klasy FNTPII. LOT Flight Academy już za kilkanaście dni stanie się jedną z niewielu szkół w Polsce oferującą szkolenia na tego typu symulatorze.

Niebawem do oferty oprócz szkolenia PPL dołączą szkolenia do licencji pilota zawodowego CTPL i liniowego ATPL. Już teraz LOT Flight Academy oferuje natomiast kurs języka angielskiego dla pilotów „Pilot Interview” oraz przygodę w symulatorze „Be a Pilot for a day” dedykowaną wszystkim fanom lotnictwa.

Szczegóły na lotflightacademy.pl

Najnowsze artykuły