font_preload
PL / EN
21 lipca, 2015 godz. 12:00   
REDAKCJA

Samoloty szkoleniowe LOT Flight Academy już czekają na pierwszych uczniów

desktop_baner

Jednosilnikowy Tecnam P2008JC i dwusilnikowy Tecnam P2006T przyleciały do Polski prosto z fabryki producenta z miejscowości Capua pod Neapolem. Samoloty są już w swojej bazie na lotnisku w Piotrkowie Trybunalskim, mają pełne barwy LOT Flight Academy i po przerejestrowaniu będą gotowe do pierwszych lotów szkoleniowych. Na nowych maszynach będą uczyć się zarówno początkujący piloci (do licencji PPL), jak i piloci doskonalący już zdobyte umiejętności lub zdobywający kolejne uprawnienia i licencje. 

LOT Flight Academy to profesjonalna i nowoczesna szkoła lotnicza, do której już dziś zgłaszać mogą się wszyscy chętni – zarówno przyszli i obecni zawodowi piloci, jak i ci, dla których lotnictwo to wyłącznie pasja i hobby. Akademia powstała pod marką największej linii lotniczej w Polsce i pozwala zdobywać licencje i uprawnienia zgodnie z jej najwyższymi standardami. Pierwsze szkolenie rozpoczęło się miesiąc temu. W pełni LOT Flight Academy rozwinie skrzydła razem z rozwojem LOT-u, czyli już w 2016 roku. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce.

Pierwsze loty w ramach kursu praktycznego rozpoczną się już w sierpniu. Za sterami Tecnama P2008JC zasiądą uczestnicy trwającego obecnie pierwszego szkolenia teoretycznego PPL. Większy Tecnam P2006T będzie służył pilotom w kolejnych etapach szkoleń. Zajęcia odbywać się bedą między innymi pod okiem najbardziej doświadczonych instruktorów LOT-u, na co dzień pilotów samolotów pasażerskich LOT. Instruktorzy od początku aktywnie uczestniczyli w wyborze maszyn szkoleniowych i to oni przylecieli nowymi samolotami z Włoch do Polski.

Zdjęcie: PLL LOT

Zdjęcie: PLL LOT

„Samoloty Tecnam są przyjazne w pilotowaniu, zwłaszcza dla początkujących pilotów. To gwarantuje duży komfort i poczucie bezpieczeństwa osobom, które po raz pierwszy znalazły się za sterami. Dla nas instruktorów ważne jest z kolei, że są to samoloty o dużej niezawodności i wytrzymałości. Są to wymarzone maszyny do szkoleń, które pozwalają na dobry trening przed dalszym realizowaniem swojej lotniczej pasji” – mówi Tomasz Skomorowski, szef szkolenia LOT Flight Academy.

“Jesteśmy dumni mogąc być partnerem w rozwoju LOT Flight Academy. Tecnam P2008 i P2006T pełnią już służbę w wielu miejscach na całym świecie, w tym 15 w Aeroklubie Air France. Cieszymy się, że wybiera nas tak wiele szkół będących liderami w oragniozwaniu szkoleń lotniczych. Jesteśmy pewni, że to najlepszy wybór także dla LOT Flight Academy” – mówi Paolo Pascale, dyrektor zarządzający Tecnam.

Samoloty są nowocześnie i bogato wyposażone – mają między innymi tak zwany „glass cocpit”, znany z największych pasażerskich maszyn, takich jak chociażby Boeing 787 Dreamliner. Jednocześnie rozwiązania zastosowane w maszynach Tecnam są na tyle proste i uniwersalne, że umożliwiają po zdobyciu licencji bezproblemowe pilotowanie także innych maszyn tej samej kategorii.

W sumie w tym roku we flocie LOT Flight Academy znajdą się trzy samoloty – jeden dwusilnikowy i dwa jednosilnikowe. Pierwszy dwusilnikowy Tecnam P2006T niebawem otrzyma znaki rejestracyjne SP-LFA, a pierwszy jednosilnikowy P2008JC SP-LFB. Kolejny P2008JC, który dołączy do floty jeszcze w tym miesiącu, otrzyma rejestrację SP-LFC. Wszystkie będą stacjonowały na lotnisku w Piotrkowie Trybunalskim, które LOT Flight Academy wybrało na swoją bazę.

Zdjęcie: PLL LOT

Zdjęcie: PLL LOT

„Tutaj nasze samoloty będą użytkowane i serwisowane. Lotnisko gwarantuje naszym uczniom pełne zaplecze szkoleniowe: sale wykładowe, sale odpraw, hangar czy wreszcie profesjonalny w pełni oświetlony betonowy pas startowy” – mówi Aleksandra Wojtasik, manager LOT Flight Academy. – „Mając do dyspozcyji najwyższej klasy samoloty nasza szkoła może teraz rozwinąć skrzydła i wzbogacić ofertę szkoleń gwarantując najwyższą dostępną na rynku jakość. Wynika ona z połączenia dwóch czynników: najnowocześniejszego sprzętu i doświadczenia instruktorów wyselekcjonowany przez LOT” – dodaje.

Szkolenie do licencji PPL składa się z dwóch części. Część teoretyczna to 110 godzin wykładów. Część praktyczna to 40 godzin lotów w samolocie i 5 godzin w symulatorze klasy FNTPII. LOT Flight Academy już za kilkanaście dni stanie się jedną z niewielu szkół w Polsce oferującą szkolenia na tego typu symulatorze.

Niebawem do oferty oprócz szkolenia PPL dołączą szkolenia do licencji pilota zawodowego CTPL i liniowego ATPL. Już teraz LOT Flight Academy oferuje natomiast kurs języka angielskiego dla pilotów „Pilot Interview” oraz przygodę w symulatorze „Be a Pilot for a day” dedykowaną wszystkim fanom lotnictwa.

Szczegóły na lotflightacademy.pl