InfrastrukturaKolejeWszystko

Schreyer: DB Schenker Rail Polska nie zgadza się z opinią PKP Cargo

Komentarz do wypowiedzi  Pana Mirosława Kuka, dyrektora ds. komunikacji PKP Cargo, która została opublikowana na portalu BiznesAlert.pl.

W dniu 1.03.2014 opublikowana została na portalu BiznesAlert.pl  wypowiedź dyrektora ds. komunikacji  PKP CARGO SA odnosząca się m.in. do kwestii związanych z dostępem do kolejowej  infrastruktury punktowej.

W wypowiedzi tej stwierdza się, cytuję … „W listopadzie 2013 r. z PKP CARGO S.A. wydzielona została nowa spółka – CARGOTOR, do której trafiły elementy zawierające punkty ładunkowe i bocznice. Głównym zadaniem CARGOTOR jest zarządzanie wyodrębnioną częścią nieruchomości kolejowych i udostępnianie ich przewoźnikom kolejowym na zasadach niedyskryminujących oraz utrzymanie powierzonego majątku, gwarantujące bezpieczny transport towarów koleją. Nie jesteśmy zresztą w tego typu działaniach na rynku kolejowym odosobnieni. W strukturach DB Schenker Rail Polska funkcjonuje spółka zależna – Infra Silesia, zajmująca się zarządzaniem infrastrukturą.

Mimo, że spółka CARGOTOR działa stosunkowo niedawno, już podpisywane są stopniowo umowy na dostęp do wyodrębnionych nieruchomości z zainteresowanymi przewoźnikami. Wszystkich przewoźników obowiązują takie same warunki. Tym samym zarzuty DB Schenker należy uznać za bezpodstawne.”

W związku z powyższym, że wypowiedź ta odnosi się do naszej firmy DB Schenker Rail Polska, czujemy się w obowiązku skomentować tę wypowiedź.

DB Schenker Rail Polska nie zgadza się z powyższą opinią.

Pozycji spółki CARGOTOR nie można w żadnym wypadku porównywać do pozycji spółki Infra Silesia. Spółka Infra Silesia, należąca do grupy DB, spełnia bowiem wszystkie wymogi określone obowiązującym prawem. Mowa tu przede wszystkim o autoryzacji bezpieczeństwa, cenniku zatwierdzonym decyzją prezesa UTK czy opracowanym i opublikowanym regulaminie dostępu do infrastruktury. Wedle naszej wiedzy spółka CARGOTOR tych dokumentów nie posiada i tym samym PKP CARGO SA wykonała decyzję Prezesa UTK z dnia 28 maja 2013 roku tylko częściowo.

Ponadto, PKP CARGO SA nie zabezpieczyło rozdziału funkcji przewoźnika ( PKP CARGO SA) i funkcji zarządcy infrastruktury (CARGOTOR) i tym samym nie zagwarantowano warunków konkurencyjności na rynku zarządzania infrastrukturą i rynku przewozów kolejowych. DB Schenker podkreśla, że np.: polityka cenowa spółki CARGOTOR jest zorientowana na wyeliminowanie bądź też ograniczanie konkurencji w Małaszewiczach. Najlepszym potwierdzeniem takiego stanu rzeczy jest fakt, że inni przewoźnicy kolejowi nie realizują (bądź tylko w bardzo minimalnym stopniu) przewozów kolejowych w Małaszewiczach.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X