Przyszłość i transformacja energetyczna stawia wiele wyzwań przed branżą motoryzacyjną, jednak wodór jako paliwo przyszłości stwarza wiele szans dla polskich producentów autobusów.
Przewoźnik Azienda Veneziana della Mobilita (AVM) z Wenecji zamówił 90 autobusów wodorowych marki Solaris, podała spółka. 75 z nich będzie w wersji 12-metrowej, a 15 w wersji przegubowej. Kontrakt zakłada także tzw. opcję zwiększenia zamówienia.
Zgodnie z umową pojazdy będą dostarczane do Wenecji sukcesywnie, począwszy od listopada 2025 roku. Dostawy zakończą się w pierwszych tygodniach 2026 roku. W Wenecji i okolicach kursuje już 30 bateryjnych Solarisów Urbino 12 electric oraz 4 wodorowe Urbino 12 hydrogen, podkreślono w materiale.
Interesujące jest, że w Europie nieustannie rośnie zainteresowanie bezemisyjnym rozwiązaniem bazującym na technologii wodorowej. Firma Solaris jest europejskim liderem w tym segmencie. Dostawy i zawarte umowy objęły łącznie ponad 300 autobusów wodorowych.
Solaris Bus & Coach to jeden z europejskich liderów produkcji autobusów i trolejbusów, który do tej pory dostarczył ponad 23 tys. pojazdów. Spółka w 2018 roku dołączyła do grupy CAF.
Solaris Bus & Coach / Jacek Perzyński
Politechnika Rzeszowska będzie udoskonalać technologie wodorowe