Solaris przystąpił do Europejskiego Sojuszu na rzecz Czystego Wodoru pod koniec 2020 roku. Firma jest liderem europejskim w produkcji bezemisyjnych pojazdów transportu publicznego. Producent będzie wspierać wypracowanie najlepszych rozwiązań unijnej transformacji energetycznej w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie.
Transformacja a gospodarka neutralna klimatycznie
Autobusy i trolejbusy wodorowe marki Solaris znajdują swoich nabywców w Holandii, Niemczech, Włoszech, Szwecji oraz na Łotwie. W najbliższych tygodniach kolejne miasta europejskie chcą testować te pojazdy, aby przekonać się o zaletach bezemisyjnego napędu opartego o wodór.
– Autobusy elektryczne napędzane wodorem pozwalają nam oferować komplementarne bezemisyjne portfolio, dzięki któremu Solaris jest przygotowany na współczesne wyzwania oraz zróżnicowane potrzeby klientów odnośnie zasięgu, elastyczności i operacyjności pojazdów. Wychodzimy z założenia, że rozwój wszystkich odnóg elektromobilności – zarówno autobusów bateryjnych, trolejbusów, jak i modeli napędzanych wodorem – powinien przebiegać w synergii oraz że jest to proces niezbędny dla zapewnienia zrównoważonego transportu przyszłości. Napędzane wodorem autobusy Solaris nie stanowią konkurencji dla autobusów bateryjnych czy pojazdów z serii Trollino. Wręcz przeciwnie, technologie te perfekcyjnie uzupełniają się i czerpią z postępu technologicznego napędów elektrycznych i ich komponentów – mówi Petros Spinaris, członek zarządu firmy Solaris.
Solaris w ramach Europejskiego Sojuszu na rzecz Czystego Wodoru został zaproszony do stolika poświęconego mobilności. Wspólnie z innymi podmiotami promującymi wykorzystanie wodoru jako źródła energii, producent będzie wspierać wypracowanie najlepszych rozwiązań unijnej transformacji energetycznej w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie.
Solaris/Jędrzej Stachura
Drugie życie baterii elektryka? Tauron i Solaris ruszą z prototypem magazynu energii w Jaworznie