Ceny biodiesla morskiego w Europie spadły pod presją ograniczonego popytu i niższych wartości na rynkach bazowych na otwarciu tygodnia.
W Europie północno-zachodniej uczestnicy rynku wskazali na słaby popyt na biodiesel morski w transakcjach spot. Właściciele statków z zamontowanymi skruberami poszukiwali mieszanek biodiesla morskiego na bazie paliwa o wysokiej zawartości siarki (HSFO) w ostatnich sesjach. W regionie Morza Śródziemnego dostawcy poinformowali, że większość zapytań dotyczyła mieszanek bardzo niskosiarkowego oleju napędowego (VLSFO), ale ogólny popyt spot pozostał ograniczony.
Różnica między wschodnim a zachodnim biodieslem morskim — premia utrzymywana przez B30 z estru metylowego używanego oleju kuchennego (Ucome) dob ARA do B24 Ucome dob Singapur — zmniejszyła się o $4/t do $101/t na zamknięciu, co stanowi dwutygodniowe minimum. Jednocześnie kontrakty terminowe na ropę Brent i olej napędowy na Ice zmniejszyły się o 16:30.
Oceny Argus dla barek Fame 0 spadły, podczas gdy cena holenderskich biletów odnawialnych (HBE-G) pozostała stabilna, co wpłynęło na ceny mieszanek biodiesla morskiego w Holandii. Ceny w europejskim systemie handlu emisjami wzrosły do $73,20/t z $72,25/t, ale premie ETS utrzymywane przez mieszanki biodiesla morskiego w stosunku do ich odpowiedników z paliw kopalnych były zróżnicowane.
Argus Media / Mateusz Gibała
Rosja będzie musiała wydać pierdyliardy, by nie zabrakło jej diesla po dronopadzie