(PKP S.A.)
Od jutra podróżni będą mogli korzystać ze zmodernizowanego dworca Szczecin Główny. Przebudowa obiektu była jedną z największych inwestycji zrealizowanych przez PKP S.A. w ostatnich latach.
Dworzec w Szczecinie przeszedł gruntowną przebudowę. Zmiany wewnątrz obiektu objęły m.in. wymianę monitoringu oraz urządzeń informacji wizualnej i akustycznej. Wymieniono część instalacji, niektóre wykonano od nowa. Obiekt został w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku pojawiły się windy i schody ruchome. Z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących zamontowane zostały ścieżki prowadzące, mapy tyflograficzne oraz oznaczenia w języku Braille’a. Pojawiły się także pętle indukcyjne, które umożliwiają osobom niedosłyszącym, posiadającym aparat, lepszą komunikację z pracownikami kas biletowych.
Już jutro podróżni będą mogli skorzystać ze zmodernizowanego obiektu. Drogę do dworca będą wskazywać mobilni informatorzy. W odnowionym budynku głównym zlokalizowano poczekalnię z wygodnymi miejscami do siedzenia, 10 okienkami kasowymi i biletomatami. Do dyspozycji podróżnych oddana zostanie również przechowalnia bagażu. Pasażerowie będą mogli korzystać także z oferty handlowo-usługowej zmodernizowanego dworca. Już wkrótce w budynku pojawią się m.in.: poczta, apteka, kiosk czy kantor. Dogodnym rozwiązaniem dla podróżnych będą również bankomaty, które znalazły się w budynku.
Inwestycja objęła nie tylko główny budynek dworca. W ramach przeprowadzonych prac zrewitalizowano budynek starej poczty. Renowacji poddano również pobliski mur oporowy oraz elewację budynku dyżurnego ruchu i byłej nastawni. Wyburzony został budynek położony między dworcem a dawną siedzibą poczty. W jego miejscu powstał ogólnodostępny obiekt z poczekalnią i pomieszczeniami usługowymi. Utworzono także taras widokowy z widokiem na Odrę i ul. Kolumba. Między budynkami powstał plac z miejscami dla rowerów.
Projekt objął także część infrastruktury peronowej – zmodernizowane zostały perony nr 1 i 4.
Prace zrealizowało konsorcjum firm Winnicki i Maxto. Koszt inwestycji wyniósł ok. 112 mln zł i był współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.