icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Szczecin Główny otwarty dla pasażerów

(PKP S.A.)

Od jutra podróżni będą mogli korzystać ze zmodernizowanego dworca Szczecin Główny. Przebudowa obiektu była jedną z największych inwestycji zrealizowanych przez PKP S.A. w ostatnich latach.

Dworzec w Szczecinie przeszedł gruntowną przebudowę. Zmiany wewnątrz obiektu objęły m.in. wymianę monitoringu oraz urządzeń informacji wizualnej i akustycznej. Wymieniono część instalacji, niektóre wykonano od nowa. Obiekt został w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku pojawiły się windy i schody ruchome. Z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących zamontowane zostały ścieżki prowadzące, mapy tyflograficzne oraz oznaczenia w języku Braille’a. Pojawiły się także pętle indukcyjne, które umożliwiają osobom niedosłyszącym, posiadającym aparat, lepszą komunikację z pracownikami kas biletowych.

Już jutro podróżni będą mogli skorzystać ze zmodernizowanego obiektu. Drogę do dworca będą wskazywać mobilni informatorzy. W odnowionym budynku głównym zlokalizowano poczekalnię z wygodnymi miejscami do siedzenia, 10 okienkami kasowymi i biletomatami. Do dyspozycji podróżnych oddana zostanie również przechowalnia bagażu. Pasażerowie będą mogli korzystać także z oferty handlowo-usługowej zmodernizowanego dworca. Już wkrótce w budynku pojawią się m.in.: poczta, apteka, kiosk czy kantor. Dogodnym rozwiązaniem dla podróżnych będą również bankomaty, które znalazły się w budynku.

Inwestycja objęła nie tylko główny budynek dworca. W ramach przeprowadzonych prac zrewitalizowano budynek starej poczty. Renowacji poddano również pobliski mur oporowy oraz elewację budynku dyżurnego ruchu i byłej nastawni. Wyburzony został budynek położony między dworcem a dawną siedzibą poczty. W jego miejscu powstał ogólnodostępny obiekt z poczekalnią i pomieszczeniami usługowymi. Utworzono także taras widokowy z widokiem na Odrę i ul. Kolumba. Między budynkami powstał plac z miejscami dla rowerów.

Projekt objął także część infrastruktury peronowej – zmodernizowane zostały perony nr 1 i 4.

Prace zrealizowało konsorcjum firm Winnicki i Maxto. Koszt inwestycji wyniósł ok. 112 mln zł i był współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

(PKP S.A.)

Od jutra podróżni będą mogli korzystać ze zmodernizowanego dworca Szczecin Główny. Przebudowa obiektu była jedną z największych inwestycji zrealizowanych przez PKP S.A. w ostatnich latach.

Dworzec w Szczecinie przeszedł gruntowną przebudowę. Zmiany wewnątrz obiektu objęły m.in. wymianę monitoringu oraz urządzeń informacji wizualnej i akustycznej. Wymieniono część instalacji, niektóre wykonano od nowa. Obiekt został w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku pojawiły się windy i schody ruchome. Z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących zamontowane zostały ścieżki prowadzące, mapy tyflograficzne oraz oznaczenia w języku Braille’a. Pojawiły się także pętle indukcyjne, które umożliwiają osobom niedosłyszącym, posiadającym aparat, lepszą komunikację z pracownikami kas biletowych.

Już jutro podróżni będą mogli skorzystać ze zmodernizowanego obiektu. Drogę do dworca będą wskazywać mobilni informatorzy. W odnowionym budynku głównym zlokalizowano poczekalnię z wygodnymi miejscami do siedzenia, 10 okienkami kasowymi i biletomatami. Do dyspozycji podróżnych oddana zostanie również przechowalnia bagażu. Pasażerowie będą mogli korzystać także z oferty handlowo-usługowej zmodernizowanego dworca. Już wkrótce w budynku pojawią się m.in.: poczta, apteka, kiosk czy kantor. Dogodnym rozwiązaniem dla podróżnych będą również bankomaty, które znalazły się w budynku.

Inwestycja objęła nie tylko główny budynek dworca. W ramach przeprowadzonych prac zrewitalizowano budynek starej poczty. Renowacji poddano również pobliski mur oporowy oraz elewację budynku dyżurnego ruchu i byłej nastawni. Wyburzony został budynek położony między dworcem a dawną siedzibą poczty. W jego miejscu powstał ogólnodostępny obiekt z poczekalnią i pomieszczeniami usługowymi. Utworzono także taras widokowy z widokiem na Odrę i ul. Kolumba. Między budynkami powstał plac z miejscami dla rowerów.

Projekt objął także część infrastruktury peronowej – zmodernizowane zostały perony nr 1 i 4.

Prace zrealizowało konsorcjum firm Winnicki i Maxto. Koszt inwestycji wyniósł ok. 112 mln zł i był współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Najnowsze artykuły