icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Aplikacja eLicznik wspiera użytkowników solarów

Tauron zmodernizował swoją aplikację, eLicznik, która wspiera osoby korzystające z fotowoltaiki. Użytkownik będzie miał dostęp do informacji np. ilości energii pobranej i oddanej, przed i po bilansowaniu godzinowym.

Od kwietnia ubiegłego roku prosumenci rozliczani są na podstawie ilości energii sumarycznie zbilansowanej w każdej godzinie. Klient rozliczany jest z energii przekraczającą autokonsumpcję w każdej godzinie.

– Dotychczas w aplikacji eLicznik udostępnialiśmy dane pomiarowe energii pobranej i wprowadzonej do sieci dystrybucyjnej rejestrowane bezpośrednio w liczniku energii, bez szczegółowych rozliczeń w trybie godzinowym. Dlatego klienci korzystający z aplikacji widzieli różnicę między ilością energii w aplikacji eLicznik, a danymi rozliczeniowymi na fakturze – mówi Radosław Pobol, prezes Tauron Dystrybucja. – Obecnie udostępniamy nową wersję aplikacji, która dodatkowo prezentuje dane pomiarowe zbilansowane w układzie godzinowym. Ułatwia to klientom analizę danych pomiarowych rejestrowanych przez licznik i wyjaśnia wynik rozliczeń, które otrzymuje klient na fakturze wystawionej przez sprzedawcę energii – dodaje Pobol.

Serwis eLicznik działa od 2012 roku, udostępnia dane pomiarowe klientów posiadających licznik zdalnego odczytu do firmy. Tauron podaje, że w ostatnich miesiącach zanotowano ponad półtora miliona odwiedzin miesięcznie. Na 424 tysiące mikroinstalacji przyłączonych do sieci Tauronu 233 tysiące korzysta z eLicznika.

– Aplikacja to realne narzędzie pomagające w codziennym oszczędzaniu energii. Dzięki niej mamy bieżący dostęp do informacji o własnym zużyciu energii elektrycznej. Możemy porównać swoje zużycia w trybie dziennym, miesięcznym i rocznym, w tym również ze średnią statystyczną oraz ustawić powiadomienia e-mail o przekroczeniu założonego poziomu zużycia energii – mówi Radosław Pobol.

Tauron / Marcin Karwowski

Karwowski: Niedostatki sieci i tysiące zombie odnawialnych

Tauron zmodernizował swoją aplikację, eLicznik, która wspiera osoby korzystające z fotowoltaiki. Użytkownik będzie miał dostęp do informacji np. ilości energii pobranej i oddanej, przed i po bilansowaniu godzinowym.

Od kwietnia ubiegłego roku prosumenci rozliczani są na podstawie ilości energii sumarycznie zbilansowanej w każdej godzinie. Klient rozliczany jest z energii przekraczającą autokonsumpcję w każdej godzinie.

– Dotychczas w aplikacji eLicznik udostępnialiśmy dane pomiarowe energii pobranej i wprowadzonej do sieci dystrybucyjnej rejestrowane bezpośrednio w liczniku energii, bez szczegółowych rozliczeń w trybie godzinowym. Dlatego klienci korzystający z aplikacji widzieli różnicę między ilością energii w aplikacji eLicznik, a danymi rozliczeniowymi na fakturze – mówi Radosław Pobol, prezes Tauron Dystrybucja. – Obecnie udostępniamy nową wersję aplikacji, która dodatkowo prezentuje dane pomiarowe zbilansowane w układzie godzinowym. Ułatwia to klientom analizę danych pomiarowych rejestrowanych przez licznik i wyjaśnia wynik rozliczeń, które otrzymuje klient na fakturze wystawionej przez sprzedawcę energii – dodaje Pobol.

Serwis eLicznik działa od 2012 roku, udostępnia dane pomiarowe klientów posiadających licznik zdalnego odczytu do firmy. Tauron podaje, że w ostatnich miesiącach zanotowano ponad półtora miliona odwiedzin miesięcznie. Na 424 tysiące mikroinstalacji przyłączonych do sieci Tauronu 233 tysiące korzysta z eLicznika.

– Aplikacja to realne narzędzie pomagające w codziennym oszczędzaniu energii. Dzięki niej mamy bieżący dostęp do informacji o własnym zużyciu energii elektrycznej. Możemy porównać swoje zużycia w trybie dziennym, miesięcznym i rocznym, w tym również ze średnią statystyczną oraz ustawić powiadomienia e-mail o przekroczeniu założonego poziomu zużycia energii – mówi Radosław Pobol.

Tauron / Marcin Karwowski

Karwowski: Niedostatki sieci i tysiące zombie odnawialnych

Najnowsze artykuły