icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Tauron uwzględnił Zielony Zwrot i neutralność klimatyczną w Strategicznej Agendzie Badawczej

Tauron przedstawił nową wersję Strategicznej Agendy Badawczej, która określa strategię spółki w obszarach badań, rozwoju i innowacji. Uwzględnił w niej Zielony Zwrot oraz neutralność klimatyczną.

Strategiczna Agenda Badawcza (SAB) to plan uwzględniający przyszłe działania spółki w obszarze badań, rozwoju i innowacji. Poszukiwane rozwiązania technologiczne rozwijane są w ramach projektów wewnętrznych oraz z udziałem partnerów biznesowych i środowiska naukowego. Tauron zaznacza, że w ramach agendy chce pogłębić współpracę z dostawcami technologii oraz know-how, reprezentowanymi zarówno przez duże koncerny przemysłowe, jak i małe firmy, głównie start-upy. Głównymi kierunkami SAB Taurona, zaprezentowanej w 2018 roku, są inteligentna dystrybucja, zrównoważone ciepło, zielona energia oraz klient i jego potrzeby. Teraz spółka zaktualizowała agendę, która w nowej wersji wspiera realizację celów Zielonego Zwrotu Taurona oraz dążenie do osiągnięcia neutralności klimatycznej.

Tauron podkreśla, że realizacja Strategicznej Agendy Badawczej z 2018 roku zaowocowała udanymi przedsięwzięciami, m.in. wdrożeniem technologii blockchain, uruchomieniem mikrosieci w Bytomiu czy komercjalizacją Wirtualnej Elektrowni. Kolejna wersja Strategicznej Agendy Badawczej to nowe otwarcie w obszarach, które dziś rozwijają się z niespotykaną dynamiką, takich jak wykorzystanie zielonego wodoru, dekarbonizacja ciepłownictwa, magazynowanie energii czy korzystanie z danych pochodzących z inteligentnej sieci – czytamy w komunikacie spółki.

– Ostatnie lata to okres największych zmian w historii Grupy TAURON. Intensywny rozwój OZE, wydzielenie poza Grupę aktywów węglowych, konieczność przebudowy sieci dystrybucyjnych sprawiają, że zmieniamy się w każdym obszarze naszej działalności. Liczymy, że nowe rozwiązania pomogą nam w podjęciu najważniejszych wyzwań przed jakimi stanie Grupa w najbliższych latach – niestabilnością źródeł OZE czy dekarbonizacją ciepłownictwa. Nowe rozwiązania pozwolą ponadto na skorzystanie z szans biznesowych, na przykład tych związanych z powstawaniem inteligentnej sieci czy rozwojem technologii wodorowych – tłumaczy Paweł Szczeszek, prezes Grupy Tauron.

W ramach kierunków zdefiniowano problematykę dla wybranych, ważnych z punktu widzenia rozwoju Grupy, szczegółowych obszarów badań. – Taka konstrukcja SAB wspiera wybór konkretnych projektów i odrzucenie innych, jak również pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów finansowych. Tym samym nasza działalność innowacyjna jest realizowana w oparciu o kompletne i szczegółowe założenia o charakterze strategicznym – z jasno zdefiniowanymi celami i ambicjami. Strategiczną Agendę Badawczą kierujemy do szerokiego grona odbiorców – uczelni i jednostek badawczych, innowacyjnych firm, zarówno tych dużych, jak i małych, w tym startupów, a także do klientów. Liczymy także na zaangażowanie pracowników Grupy – w tym gronie także mamy wielu innowatorów, których pomysły już nieraz legły u podstaw innowacyjnych projektów i wdrożeń – mówi Patryk Demski, wiceprezes ds. strategii i rozwoju Taurona.

Nową wersję Strategicznej Agendy Badawczej można znaleźć tutaj.

Tauron/Jędrzej Stachura

Koniec sporu Taurona z Rafako o usterkowy blok węglowy w Jaworznie

Tauron przedstawił nową wersję Strategicznej Agendy Badawczej, która określa strategię spółki w obszarach badań, rozwoju i innowacji. Uwzględnił w niej Zielony Zwrot oraz neutralność klimatyczną.

Strategiczna Agenda Badawcza (SAB) to plan uwzględniający przyszłe działania spółki w obszarze badań, rozwoju i innowacji. Poszukiwane rozwiązania technologiczne rozwijane są w ramach projektów wewnętrznych oraz z udziałem partnerów biznesowych i środowiska naukowego. Tauron zaznacza, że w ramach agendy chce pogłębić współpracę z dostawcami technologii oraz know-how, reprezentowanymi zarówno przez duże koncerny przemysłowe, jak i małe firmy, głównie start-upy. Głównymi kierunkami SAB Taurona, zaprezentowanej w 2018 roku, są inteligentna dystrybucja, zrównoważone ciepło, zielona energia oraz klient i jego potrzeby. Teraz spółka zaktualizowała agendę, która w nowej wersji wspiera realizację celów Zielonego Zwrotu Taurona oraz dążenie do osiągnięcia neutralności klimatycznej.

Tauron podkreśla, że realizacja Strategicznej Agendy Badawczej z 2018 roku zaowocowała udanymi przedsięwzięciami, m.in. wdrożeniem technologii blockchain, uruchomieniem mikrosieci w Bytomiu czy komercjalizacją Wirtualnej Elektrowni. Kolejna wersja Strategicznej Agendy Badawczej to nowe otwarcie w obszarach, które dziś rozwijają się z niespotykaną dynamiką, takich jak wykorzystanie zielonego wodoru, dekarbonizacja ciepłownictwa, magazynowanie energii czy korzystanie z danych pochodzących z inteligentnej sieci – czytamy w komunikacie spółki.

– Ostatnie lata to okres największych zmian w historii Grupy TAURON. Intensywny rozwój OZE, wydzielenie poza Grupę aktywów węglowych, konieczność przebudowy sieci dystrybucyjnych sprawiają, że zmieniamy się w każdym obszarze naszej działalności. Liczymy, że nowe rozwiązania pomogą nam w podjęciu najważniejszych wyzwań przed jakimi stanie Grupa w najbliższych latach – niestabilnością źródeł OZE czy dekarbonizacją ciepłownictwa. Nowe rozwiązania pozwolą ponadto na skorzystanie z szans biznesowych, na przykład tych związanych z powstawaniem inteligentnej sieci czy rozwojem technologii wodorowych – tłumaczy Paweł Szczeszek, prezes Grupy Tauron.

W ramach kierunków zdefiniowano problematykę dla wybranych, ważnych z punktu widzenia rozwoju Grupy, szczegółowych obszarów badań. – Taka konstrukcja SAB wspiera wybór konkretnych projektów i odrzucenie innych, jak również pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów finansowych. Tym samym nasza działalność innowacyjna jest realizowana w oparciu o kompletne i szczegółowe założenia o charakterze strategicznym – z jasno zdefiniowanymi celami i ambicjami. Strategiczną Agendę Badawczą kierujemy do szerokiego grona odbiorców – uczelni i jednostek badawczych, innowacyjnych firm, zarówno tych dużych, jak i małych, w tym startupów, a także do klientów. Liczymy także na zaangażowanie pracowników Grupy – w tym gronie także mamy wielu innowatorów, których pomysły już nieraz legły u podstaw innowacyjnych projektów i wdrożeń – mówi Patryk Demski, wiceprezes ds. strategii i rozwoju Taurona.

Nową wersję Strategicznej Agendy Badawczej można znaleźć tutaj.

Tauron/Jędrzej Stachura

Koniec sporu Taurona z Rafako o usterkowy blok węglowy w Jaworznie

Najnowsze artykuły