Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych tekstów mijającego tygodnia (11-14.04.2023).
1. Fedorska: Rewolucja zielonej stali nadchodzi z Niemiec i pozbawi pracy część hutników
Niemieckie huty planują inwestycje o wartości dziesiątek miliardów euro, a także ograniczenie etatów w toku rewolucji ku produkcji zielonej stali – pisze Aleksandra Fedorska, redaktor BiznesAlert.pl.
2. Radzimanowski: Niemcy nie mają możliwości, aby spełnić warunki umowy o Odrze (ROZMOWA)
– Po stronie niemieckiej nie ma wystarczającej liczby pracowników i możliwości, aby spełnić warunki umowy o Odrze z kwietnia 2015 roku. Nawet z innym rządem, Polska nadal będzie zainteresowana przeniesieniem ruchu towarowego z dróg na kolej i drogi wodne, co jest także niezwykle sensowne z ekologicznego punktu widzenia – uważa Robert Radzimanowski, kierownik ds. polityki gospodarczej w oddziale wschodniobrandenburskim Izby Przemysłowo-Handlowej (IHK).
3. Lachman: Unia nie zakaże pomp ciepła w Polsce
Ostatnio w mediach i wypowiedziach polityków pojawiły się informacje, jakoby Unia miała wprowadzić przepisy utrudniające serwisowanie pomp ciepła. Jak zapewnia Paweł Lachman, prezes PORT PC, zmiany w unijnym rozporządzeniu f-gazowym nie wpłyną na serwis pomp ciepła.
4. Perzyński: Baterie przepływowe mogą być Świętym Graalem energetyki, ale nie bez przeszkód
Powszechne akumulatory litowo-jonowe nie nadają się do przechowywania energii przez dłuższy czas. Jednak w tym aspekcie systematycznie pojawiają się nowe rozwiązania. Obecnie obiecującą technologią są baterie przepływowe, ale nie jest to idealne rozwiązanie – pisze Jacek Perzyński, redaktor BiznesAlert.pl.
5. Czy chińska szybka kolej elektrodynamiczna podbije świat? Spięcie
Rywalizacja w stylu zimnowojennym między mocarstwami ma różne oblicza. Jednym z nich jest wyścig o prędkość, czyli konkurencja w dziedzinie nowych technologii. W mediach dużo usłyszymy o Sztucznej Inteligencji, a w nowym podkaście #SPIĘCIE redakcji BiznesAlert.pl dowiedzą się Państwo o ultraszybkiej kolei która w wersji testowej rozpędza się nawet do 600 km/h – czy doczekamy się takich pociągów w PKP?