icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jak ugasić płonący samochód elektryczny

Po kolejnym wypadku z udziałem samochodu elektrycznego jaki miał miejsce w Oslo i problemie z ugaszeniem płonącego akumulatora zaczęto się zastanawiać nad potrzebami i wyzwaniami przed jakimi stają służby ratownicze.

Thermal runaway

Rewolucja motoryzacyjna, dzięki której po norweskich drogach porusza się ponad 100.000 samochodów elektrycznych stawia wyzwania nie tylko z sieciami elektroenergetycznymi, ale i z bezpieczeństwem. Coraz częściej będzie dochodziło do kolizji i wypadków z udziałem samochodów elektrycznych. Nie można także wykluczyć, wad i możliwości zwarć w instalacjach samochodowych. Norweskie służby ratownicze zastanawiają się jak reagować jeśli do zdarzenia dojdzie na podziemnym parkingu. Zupełnie inaczej należy gasić baterie.

Bariera wodna

Umieszczony na stronie Aftenposten film pokazuje co dzieje się kiedy straż pożarna stara się gasić płonący samochód elektryczny wodą. Strażacy starają się opracować system oddzielania płonącego samochodu od otoczenia, przy pomocy wodnej bariery, jak mówi Håvard Bakken, dowódca brygady straży pożarnej w Oslo. Nieugaszona odpowiednimi substancjami bateria samochodowa może płonąć nawet do dwóch godzin.

Gaśnica typu D i odpowiednie instalacje

ZEC: polski sportowy samochód elektryczny

Jak możemy przeczytać w Aftenposten, w związku z tym, że nie ma w Norwegii przepisów prawa budowlanego (w takim rozumieniu jakie jest u nas) nie ma także ścisłych wytycznych co do umiejscawiania domowych punktów ładowania. Instytucje związane z zarządzaniem kryzysowym i ochroną ludności sugerują aby instalacje do ładowania samochodów elektrycznych w domach umieszczać na zewnątrz albo w części garażu łatwo dostępnej z zewnątrz. Prawdopodobnie w najbliższym czasie zostaną opracowane bardziej konkretne zasady planowania i montowania takich instalacji.

Polska Ustawa o elektromobilności

Jak powiedział w czasie konferencji E-bus 30 marca 2017 Piotr Zaremba z Ministerstwa Energii, „ustawa o elektromobilności jest już gotowa i wciągu najbliższych dni trafi do konsultacji społecznych”. W związku z tym lada chwila sprawdzimy czy i jakie rozwiązania dotyczące użytkowania, bezpieczeństwa projektowania rozwiązań elektromobilnych przygotowało Ministerstwo Energii.

Aftenposten/Duotechservices.com/Agata Rzędowska

Po kolejnym wypadku z udziałem samochodu elektrycznego jaki miał miejsce w Oslo i problemie z ugaszeniem płonącego akumulatora zaczęto się zastanawiać nad potrzebami i wyzwaniami przed jakimi stają służby ratownicze.

Thermal runaway

Rewolucja motoryzacyjna, dzięki której po norweskich drogach porusza się ponad 100.000 samochodów elektrycznych stawia wyzwania nie tylko z sieciami elektroenergetycznymi, ale i z bezpieczeństwem. Coraz częściej będzie dochodziło do kolizji i wypadków z udziałem samochodów elektrycznych. Nie można także wykluczyć, wad i możliwości zwarć w instalacjach samochodowych. Norweskie służby ratownicze zastanawiają się jak reagować jeśli do zdarzenia dojdzie na podziemnym parkingu. Zupełnie inaczej należy gasić baterie.

Bariera wodna

Umieszczony na stronie Aftenposten film pokazuje co dzieje się kiedy straż pożarna stara się gasić płonący samochód elektryczny wodą. Strażacy starają się opracować system oddzielania płonącego samochodu od otoczenia, przy pomocy wodnej bariery, jak mówi Håvard Bakken, dowódca brygady straży pożarnej w Oslo. Nieugaszona odpowiednimi substancjami bateria samochodowa może płonąć nawet do dwóch godzin.

Gaśnica typu D i odpowiednie instalacje

ZEC: polski sportowy samochód elektryczny

Jak możemy przeczytać w Aftenposten, w związku z tym, że nie ma w Norwegii przepisów prawa budowlanego (w takim rozumieniu jakie jest u nas) nie ma także ścisłych wytycznych co do umiejscawiania domowych punktów ładowania. Instytucje związane z zarządzaniem kryzysowym i ochroną ludności sugerują aby instalacje do ładowania samochodów elektrycznych w domach umieszczać na zewnątrz albo w części garażu łatwo dostępnej z zewnątrz. Prawdopodobnie w najbliższym czasie zostaną opracowane bardziej konkretne zasady planowania i montowania takich instalacji.

Polska Ustawa o elektromobilności

Jak powiedział w czasie konferencji E-bus 30 marca 2017 Piotr Zaremba z Ministerstwa Energii, „ustawa o elektromobilności jest już gotowa i wciągu najbliższych dni trafi do konsultacji społecznych”. W związku z tym lada chwila sprawdzimy czy i jakie rozwiązania dotyczące użytkowania, bezpieczeństwa projektowania rozwiązań elektromobilnych przygotowało Ministerstwo Energii.

Aftenposten/Duotechservices.com/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły