icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Umowa na budowę A1 pomiędzy węzłami Woźniki i Pyrzowice podpisana

26 sierpnia 2015r. podpisana została umowa na budowę autostrady A1 na odcinku „I” węzeł Woźniki (bez węzła) – węzeł Pyrzowice (bez węzła). To pierwsza z czterech umów na budowę autostrady A1 jakie zamierza podpisać GDDKiA jeszcze w tym roku.

Umowa przewiduje, że 15,2 km autostrady zostanie wybudowane w 30 miesięcy. Do czasu realizacji Robót objętych Umową nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). W tym czasie Wykonawca uzyska również decyzję zezwalającą na użytkowanie autostrady.

Budowa tego odcinka autostrady zrealizowana zostanie przez Konsorcjum firm:

1. STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o. o. ul. z siedzibą przy ul. Lipowej 5a, Wysoka 52-200 Wrocław;

2. STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Parzniewskiej 10, 05-800 Pruszków

Wartość umowna zadania wynosi 609 501 183,07 PLN (Brutto)

Lokalizacja:

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa śląskiego. Przebiega przez powiat lubliniecki i tarnogórski, obszary administracyjne miasta Woźniki oraz gmin Miasteczko Śląskie i Ożarowice. Autostrada na projektowanym odcinku przebiega głównie po terenach niezurbanizowanych leśnych (teren Woźnik, teren gminy Miasteczko Śląskie), terenach użytkowanych rolniczo (w południowym przebiegu odcinka w gminie Ożarowice i w północnym przebiegu odcinka w gminie Woźniki) oraz częściowo zurbanizowanym o przeważającej niskiej rozproszonej zabudowie. Projektowana autostrada przebiega również przez teren Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” w Pyrzowicach.

Plan sytuacyjny:

D-01 Orientacja_2012.07.17_v2-01

W ramach tego zadania Wykonawca wykona:

  • budowę autostrady o długości 15,2 km,
  • budowę MOP-ów Woźniki Wschód i Zachód  kat. I, z docelowy jej dostosowanie do kat. II i III,
  • budowę Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA) Ożarowice,
  • budowę obiektów inżynierskich, w szczególności: 1 mostu, 1 estakady nad rzeką, drogą powiatowa i przejściem dla zwierząt, 2 wiaduktów autostradowych w ciągu autostrady, 9 wiaduktów drogowych nad autostradą, 1 kładki technologicznej nad autostradą dla świateł nawigacyjnych lotniska,
  • budowę elementów odwodnienia autostrady: rowy odwadniające, przepusty, kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne,
  • budowę urządzeń ochrony środowiska: ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt: dużych, średnich i małych, płazów, zbiornik zastępczy dla płazów,
  • przebudowę dróg poprzecznych,
  • budowę dróg dojazdowych umożliwiających dojazdy do nieruchomości i połączenie z istniejącą siecią dróg
  • elementy organizacji ruchu – oznakowanie poziome i pionowe,
  • usunie kolizje infrastruktury technicznej nie związanej z autostradą.

Podstawowe parametry:

  • długość odcinka 15,2 km
  • klasa drogi: A
  • obciążenie nawierzchni: 115kN/oś
  • prędkość projektowa: 120km/h
  • typ przekroju: dwujezdniowy dwupasowy z rezerwą pod 3 pas ruchu
  • szerokość pasa ruchu: 3,75m
  • szerokość pasa rozdziału 12,50 m w tym opaski wewnętrzne 2x 0,50m
  • szerokość pasa awaryjnego: 3m
  • szerokość pobocza gruntowego: 1,25m
  • kategoria obciążenia ruchu: KR6
  • pochylenie poprzeczne jezdni na prostej 2,5%

Autostrada A1 z Rząsawy do Pyrzowic o łącznej długości 56,9 km została umieszczona w załączniku nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, stanowiącym listę inwestycji realizowanych w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020, dla których postępowania przetargowe na wybór wykonawców robót są uruchamiane od 2013 r.

Wybudowanie autostrady A1 na odcinku Rząsawa – Pyrzowice, połączy zrealizowane już fragmenty autostrady A1 w woj. łódzkim i dalsze odcinki na północy kraju, z południową granicą państwa, z miastami aglomeracji śląskiej, Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oraz odciąży Częstochowę z ruchu tranzytowego.

Autostrada A-1 stanowi element europejskiej sieci autostrad o kierunku północ-południe, dla obsługi ruchu tranzytowego pomiędzy krajami Skandynawskimi a południową częścią Europy. Usytuowana jest w transeuropejskim korytarzu transportowym TINA nr VI Gdańsk ▪ Katowice ▪ Żylina z odgałęzieniem Nr VI B na południu Polski Częstochowa ▪ Katowice ▪ Ostrawa.

Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

26 sierpnia 2015r. podpisana została umowa na budowę autostrady A1 na odcinku „I” węzeł Woźniki (bez węzła) – węzeł Pyrzowice (bez węzła). To pierwsza z czterech umów na budowę autostrady A1 jakie zamierza podpisać GDDKiA jeszcze w tym roku.

Umowa przewiduje, że 15,2 km autostrady zostanie wybudowane w 30 miesięcy. Do czasu realizacji Robót objętych Umową nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). W tym czasie Wykonawca uzyska również decyzję zezwalającą na użytkowanie autostrady.

Budowa tego odcinka autostrady zrealizowana zostanie przez Konsorcjum firm:

1. STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o. o. ul. z siedzibą przy ul. Lipowej 5a, Wysoka 52-200 Wrocław;

2. STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Parzniewskiej 10, 05-800 Pruszków

Wartość umowna zadania wynosi 609 501 183,07 PLN (Brutto)

Lokalizacja:

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa śląskiego. Przebiega przez powiat lubliniecki i tarnogórski, obszary administracyjne miasta Woźniki oraz gmin Miasteczko Śląskie i Ożarowice. Autostrada na projektowanym odcinku przebiega głównie po terenach niezurbanizowanych leśnych (teren Woźnik, teren gminy Miasteczko Śląskie), terenach użytkowanych rolniczo (w południowym przebiegu odcinka w gminie Ożarowice i w północnym przebiegu odcinka w gminie Woźniki) oraz częściowo zurbanizowanym o przeważającej niskiej rozproszonej zabudowie. Projektowana autostrada przebiega również przez teren Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” w Pyrzowicach.

Plan sytuacyjny:

D-01 Orientacja_2012.07.17_v2-01

W ramach tego zadania Wykonawca wykona:

  • budowę autostrady o długości 15,2 km,
  • budowę MOP-ów Woźniki Wschód i Zachód  kat. I, z docelowy jej dostosowanie do kat. II i III,
  • budowę Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA) Ożarowice,
  • budowę obiektów inżynierskich, w szczególności: 1 mostu, 1 estakady nad rzeką, drogą powiatowa i przejściem dla zwierząt, 2 wiaduktów autostradowych w ciągu autostrady, 9 wiaduktów drogowych nad autostradą, 1 kładki technologicznej nad autostradą dla świateł nawigacyjnych lotniska,
  • budowę elementów odwodnienia autostrady: rowy odwadniające, przepusty, kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne,
  • budowę urządzeń ochrony środowiska: ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt: dużych, średnich i małych, płazów, zbiornik zastępczy dla płazów,
  • przebudowę dróg poprzecznych,
  • budowę dróg dojazdowych umożliwiających dojazdy do nieruchomości i połączenie z istniejącą siecią dróg
  • elementy organizacji ruchu – oznakowanie poziome i pionowe,
  • usunie kolizje infrastruktury technicznej nie związanej z autostradą.

Podstawowe parametry:

  • długość odcinka 15,2 km
  • klasa drogi: A
  • obciążenie nawierzchni: 115kN/oś
  • prędkość projektowa: 120km/h
  • typ przekroju: dwujezdniowy dwupasowy z rezerwą pod 3 pas ruchu
  • szerokość pasa ruchu: 3,75m
  • szerokość pasa rozdziału 12,50 m w tym opaski wewnętrzne 2x 0,50m
  • szerokość pasa awaryjnego: 3m
  • szerokość pobocza gruntowego: 1,25m
  • kategoria obciążenia ruchu: KR6
  • pochylenie poprzeczne jezdni na prostej 2,5%

Autostrada A1 z Rząsawy do Pyrzowic o łącznej długości 56,9 km została umieszczona w załączniku nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, stanowiącym listę inwestycji realizowanych w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020, dla których postępowania przetargowe na wybór wykonawców robót są uruchamiane od 2013 r.

Wybudowanie autostrady A1 na odcinku Rząsawa – Pyrzowice, połączy zrealizowane już fragmenty autostrady A1 w woj. łódzkim i dalsze odcinki na północy kraju, z południową granicą państwa, z miastami aglomeracji śląskiej, Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oraz odciąży Częstochowę z ruchu tranzytowego.

Autostrada A-1 stanowi element europejskiej sieci autostrad o kierunku północ-południe, dla obsługi ruchu tranzytowego pomiędzy krajami Skandynawskimi a południową częścią Europy. Usytuowana jest w transeuropejskim korytarzu transportowym TINA nr VI Gdańsk ▪ Katowice ▪ Żylina z odgałęzieniem Nr VI B na południu Polski Częstochowa ▪ Katowice ▪ Ostrawa.

Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Najnowsze artykuły